• Väntarförsta

hjälp mig att bestämma kön!!

Hej!
    Har precis varit på RUL i v 18+5. Bad att få en bild på könet för att se om vi kunde avgöra själva, men vi är så osäkra. Är det ngn som kan hjälpa oss att se om vi väntar en pojke eller flicka?

• Svar på tråden hjälp mig att bestämma kön!!
  • Väntarförsta

Förtydligar bilden.. Hoppas att ngn kan hjälpa mig. Det inringade är könet. De två lårbeben ser man över och nedanför som pekar ut åt höger.
  • Malima

Googla typ " ultraljud kön bilder" så kanske du får lite uppslag:)

• Väntarförsta

Jag har tittat på en massa bilder, och tycker att det ser ut som en pojke. Är dock så osäker eftersom min bm direkt sade flicka.

• Sunshine81

Jag gissar också flicka. ser ut som svullna blygdläppar faktiskt. På min sons bild såg man hela pungen som en stor rund boll typ, hehe. 

• Duefigli
    Väntarförsta skrev 2014-03-01 16:58:30 följande:
    Jag har tittat på en massa bilder, och tycker att det ser ut som en pojke. Är dock så osäker eftersom min bm direkt sade flicka.
    Oj, men hon borde ju ha bättre koll än vi som gissar här. Hon har ju dessutom sett barnet (och könet) ur flera vinklar och under en längre tid så om hon är säker på flicka är det sannolikt det.

Men på bilden i tråden undrar jag vad det i mitten är? Det lilla mittstrecket brukar oftast vara kortare än ytterstrecken på flickor har jag fått för mig. Men din tjej kanske har en svullen eller lite större klitoris än så länge helt enkelt?
  • Väntarförsta

Nej jag vet inte. Hon lade ingen större vikt vid könet. Kändes som att hon bara kikade lite snabbt för att vi frågade.

Skulle inte det långa vita strecket som går långt bak kunna vara de inre blygdläpparna? De går ju faktiskt ganska långt bak.

Svar på tråden hjälp mig att bestämma kön!!