• tnx

hur gör man? eller ska man skita i det??

Hej! Jag är ensamstående med 2 döttrar 5 och 4 år gamla. Vi separerade för 2 år sen.
    Nu har jag träffat en ny kille som inte har några barn och som är 23, dvs 6 år yngre än mig. Vet inte om det har någon betydelse i det här?
    Iallafall, vi tjafsar rätt mycket om det här med tid. Att mina barn, som bor hela veckorna och 1-2 helger i månaden hos mig, tar all tid från min nya kille. Han anser att vi inte får så mycket egentid.
    Jag hävdar att så är det att ha familj. Medans han menar att det är ju mina barn och han blir lidande av det.
    Han har svårt att sätta sig in i hur det är att leva i en familj med oss. För jag har ju redan en familj och det är ju mina barn menar han.

Igår frågade han mig hur vi skulle kunna bo ihop och ifall vi skaffade barn.
    "ja men hur ska du kunna ta hand om bebisen då om du ska skjutsa dina ungar hit och dit å till skola osv?"
    Jag ba "ja bebisen får väl följa med, hur tror du att andra familjer med många barn gör?"
    Han ba "ja men då hjälps man ju åt, men det där är ju dina barn"

Hur tänker man då undrar jag? En familj är för mig de man älskar och vill leva med, blodsband eller inte. Medans han menar att det är blodsband och jag har ju en familj redan med barnens pappa.

Nån som känner igen sig? Hur gjorde ni? Och ni som hade barn sen innan och blev sambo med nån som inte hade barn, hur gjorde Ni med sånt här? Och kostnader och sånt, delade ni lika eller betalade den med barn mera osv?

Jättetacksam för svar!

• Svar på tråden hur gör man? eller ska man skita i det??
  • Ramborg

Om jag hade varit du hade jag inte bildat ny familj med den mannen. Det kommer aldrig att funka.

42.
  • viseversa
    Ramborg skrev 2014-02-28 08:21:39 följande:
    Om jag hade varit du hade jag inte bildat ny familj med den mannen. Det kommer aldrig att funka.
    Håller med. Jag hade itne fortsatt alls. Han kommer aldrig acceptera dina barn så varför ens fortsätta? Det är inte han som blir lidande det är dina barn som blir lidande. 
  • en blind vän

Man blir en familj om man beter sig som en familj. Om någon inte beter sig som en familj är min åsikt att det inte kommer att fungera som en familj. Din grundtanke är helt rätt. Oavsett blodsband så måste alla bête sig som en riktig familj.
    Försökte själv leva som EN familj med en kvinna med barn. Hon förstod inte vad det hade för betydelse. Vi är inte en familj längre (single).

,--O-O
  • Anonym (nej)

Nej det här låter inte som en bra blivande styvpappa.  Skit i honom och skaffa en bättre karl!

• Queenie70

Hur du ska göra? Slut ...

• Anonym (....)

Säger som de andra i tråden -Lämna honom för det där blir inte alls bra för er.

• Anonym (fiffi)

Vad vill han då?

Att du ska sälja din barn?

• Anonym (Nej!)

Men snälla Ts, behöver du ens fråga?

Hur tror du att dina barn mår när de har en vuxen barnrumpa som blir svartsjuk över att de "tar tid" från honom med dig?

Hur kan du ens överväga att skaffa ett barn med honom? Ett barn som skulle behandlas helt annorlunda mot de barn som redan finns?

Nej Ts, jag blir uppriktigt förbannad på din flathet och att du inte tycks förstå att du måste sätta dina barn i första rum. Jämt. Alltid. Hela tiden.

Svar på tråden hur gör man? eller ska man skita i det??