Är min 5 månaders bebis magsjuk? (stor bajsförändring)
Min bebis som tidigare endast bajsade 1-2 ggr/vecka började bajsa mellan 7-10 ggr/dag. Detta pågick i ca en vecka, därefter några dagars uppehåll då han bajsade 1-2 ggr/dag, men nu har han satt igång igen sedan fyra dagar tillbaka och bajsar 7-10 ggr/dag. Jag ammar honom som vanligt, men ger dessutom ersättning ett par gånger om dagen. Han har aldrig haft problem med ersättning eller bröstmjölk tidigare så jag tror inte att det handlar om komjölksallergi. Hans bajs är ofta gröngult och rinnigt (luktar filmjölk) och kommer direkt efter intagen måltid (först lite kurr från magen, sen bom-bom-bom-splasch!). Han sover dessutom lite oroligt men är pigg för övrigt.
Låter det som magsjuka? Jag frågar, eftersom jag även har andra misstankar. Jag åt Lecitin mot mjölkstockning och upplevde att hans "magsjuka" satte igång i samband med det, och när jag avbröt intaget av Lecitin så kom hans bajsuppehåll, började sedan igen och då började han bajsa massor igen. Har självklart slutat med det för att utesluta att han är känslig mot det, men tycker inte att bajsandet har minskat denna gång. Har kontaktat företaget som producerar den Lecitin som jag äter, och jag fick inget tydligt svar, kändes mest som att de skyllde på min bröstmjölk och att den ökat tack vare deras produkt som i sin tur gjort att lillen fått i sig mer och blivit känslig.
Vad tror ni? Magsjuka eller är det här produktens fel?