Min kille håller på att bli en jäkla fjortis
För några veckor sedan gick han med i en ganska stor facebook-grupp där de postar allt och inget, men mest dumheter. Den stängdes ned och han gick med i nästa och nästa och nästa och nu är han med i ungefär 3 st olika.
Saken är den att med dessa grupper skaffat ett nytt umgänge, låt oss säga 15-17-åriga fjortisar som lever varje dag för "#yolo" och som spammar med deras bloggar överallt. Jag har inte lagt något vidare intresse vid detta, tyckte mest det var lite pinsamt att han börjat skriva med såna, men nu alltså... De är ett gäng som ALLTID håller igång en skype-konversation, så så fort han och jag inte gör något (äter, ser på film, är ute) så tjatar han med dem, han har börjat med den där snapchat-appen och står framför spegeln och tar bilder där han sträcker ut tungan, på facebook gillar de alla varandras bilder och han har börjat fjanta runt även utanför det - med mig. Han beter sig som en jäkla fjortis.
Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera detta. När han pratar om sina nyfunna vänner och vad dagens ämne har varit så har jag tydligt markerat att jag inte tycker det är roligt, snarare idiotiskt. När jag hört att han och hans vänner pratat kränkande om en grupp människor har jag genast gått dit och frågat hur kul det egentligen är (för han har aldrig skämtat om sånt tidigare), men har då fått "idiotblicken" som om jag vore årets tråkigaste person. Det känns ju rätt tarvligt hela den här situationen. Vet inte vad jag får utav att säga till honom att han blivit en fjortis och att jag ogillar hans nya beteende, det känns inte som att han kommer vända tillbaka sitt liv för det. Någon som har något har något annat konstruktivt tips? (Vi är båda mellan 20-25, men är fram tills nu då väldigt "lillgamla" av oss. Fattar inte alls hur han kunde "gå tillbaka" såhär mycket.)
Jag förstår att det skriker i-landsproblem om detta, men jag vill verkligen ha tillbaka min mer mogna kille...