• isolande

Är detta Mollusker? *bild*

Min dotter har gått från att ha en hudfärgad plopp på bröstet till massor av små liknande runt omkring, nu på hela sidan av bröstkorgen och upp i armhålan oxå. Är det mollusker? De är liksom hårda, och hon är helt som vanligt i övrigt. Fick den första för några månader sedan.

Vad gör man åt dem?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Är detta Mollusker? *bild*
  • isolande
    viseversa skrev 2014-02-28 11:32:33 följande:
    Japp helt klart.
    Vad gör man åt dem? Hon går på dagis, ska man informera dem?
  • Mercurialis

Jag håller med viseversa. Det ser ut som mollusker. Min 7-åring har haft mollusker i 2,5 år och nu verkar de vara på väg bort. Min 4-åring har precis fått sina första.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • isolande
    Mercurialis skrev 2014-02-28 11:37:45 följande:
    Jag håller med viseversa. Det ser ut som mollusker. Min 7-åring har haft mollusker i 2,5 år och nu verkar de vara på väg bort. Min 4-åring har precis fått sina första.
    Rynkar på näsan, oj, vad länge.... ser ju inte så kul ut....
  • emmisss

Japp...jag hade massor på insidan låren när jag var lite...skavde och kliade...

Dom skrapade bort dom med lokalt bedövningsmedel...vet att man inte gör så längre...

• mammasmirakel

Det där ser precis ut som mollusker.
    Dottern hade massa och länge, minst 1,5 år.
    Testade både alsolsprit och nån mjölksyra som hälsokosten tipsade om. Hjälpte inte ett dugg.
    Först när vi köpte zinkplåster på Apoteket och lät dem sitta i 3 dygn så gav dem med sig. Vissa ploppade innehållet ur direkt när vi pillade bort plåstren och visa tömde sig vid bad. Nån enstaka klämde jag lätt på.
    Fick köra några omgångar och efter nån månad var alla borta.
    Kollade med BVC först och de säger ju egentligen att man bara ska vänta ut men tyckte gott att vi kunde prova.
    Zinkplåstren klippte vi så att det var pyttesmå, täckte bara mollusken.

Man kan ju definitivt bara låta dem vara också, men dotterns började spridas med raketfart och hon klagade på dem varje dag.

Svar på tråden Är detta Mollusker? *bild*