• Anonym (Erfarenheter??)

Original silicea tabletter?! Trött på att tappa hår!Köpte igår, sambon säger det är slöseri med pengar!

Jag är SÅÅÅ TRÖTT på att tappa hår, födde mitt barn för 6 månader sedan och det har hållt på nu i 4 månader, jag kan bara dra av hur mycket hårstrån som helst på längderna =(

Har alltid haft tjockt hår men nu känns det som jag förlorat min tjocklek, känner mig så sne!

Köpte original silicea som innehåller mycket kisel som är bra för hår hud och naglar.

Jag undrar om någon har har testat dessa?! Erfarenheter?? 

Min sambo blev jättesur när jag köpte dessa, han tycker att jag är lättlurad och att det är slöseri med pengar.

• Svar på tråden Original silicea tabletter?! Trött på att tappa hår!Köpte igår, sambon säger det är slöseri med pengar!
  • Monchichier

Det beror ju på varför man tappar hål. Har man någon brist på ett ämne som finns i tabletterna fungerar dem.
    Tappar man däremot hår för att man har hormonförrändringar eller är stressad finns det inga piller i världen som hjälper.
    Då måste man bli av med stressen eller hormonförrändringen och det blir man inte av ett piller liksom.

Monchichier skrev 2014-02-28 14:14:23 följande:
    Det beror ju på varför man tappar hål. Har man någon brist på ett ämne som finns i tabletterna fungerar dem.
    Tappar man däremot hår för att man har hormonförrändringar eller är stressad finns det inga piller i världen som hjälper.
    Då måste man bli av med stressen eller hormonförrändringen och det blir man inte av ett piller liksom.
    Okej, det är så att jag fick min mens i förrgår, första gången efter förlossningen som den kom tillbaka!

Är det ett tecken på att min kropp att återställt sig helt nu?? Kommer jag då sluta tappa massa hår nu i samband med att mensen är tillbaka?!
  • Monchichier
    Anonym (Erfarenheter??) skrev 2014-02-28 14:19:04 följande:
    Okej, det är så att jag fick min mens i förrgår, första gången efter förlossningen som den kom tillbaka!

Är det ett tecken på att min kropp att återställt sig helt nu?? Kommer jag då sluta tappa massa hår nu i samband med att mensen är tillbaka?!
    Det får du fråga någon annan om. Jag har absolut ingen koll på sådant där.
  • tjockobbe

Att mensen kommer tillbaka betyder inte att du slutar tappa hår nu. Jag fick tillbaka mensen innan jag började tappa hår.

För min del så vet jag inte om det är just efter förlossningen bara som är så vanligt eller om det är för att jag varit stressad och mått lite dåligt psykiskt.

Om du köpt dem kan du lika bra använda dem o se om de gör någon skillnad. Om inte så är det något annat som är problemet.

Vera 130923
  • Fridayyy

Hormoneffekten kommer efter några månader på håret har jag hört så håll ut ett tag till.

Fridayyy skrev 2014-02-28 14:34:54 följande:
    Hormoneffekten kommer efter några månader på håret har jag hört så håll ut ett tag till.
    Jag kommer inte ha något hår kvar till slut Skrikandes
  • Anonym (Håris)

Håravfall kan vara relaterat till stress och om man mår psykiskt dåligt. Jag tappade hur mycket hår som helst när min morfar gick bort. Brukar ta bort hår från min hårborste ungefär en gång i månaden, då fick jag göra det en gång i veckan. Helt sjukt. Att jag tappade hår gjorde ju inte att jag mådde bättre precis, men efter lite drygt ett halvår gick det över...
    (Inga kosttillskott hjälpte då. Tappade en del hår när jag var 14-15 och hade dåliga naglar, då hjälpte silicea, men då hade jag ätstörningar med så fick nog inte i mig allt jag egentligen skulle.)

• umm abdilleh

Tabletter för få hår att växa är det mest idiotiska du kan köpa. Det finns ingen tablett som kan få endast håret på huvudet att växa utan ALLT hår på kroppen växer. Har en mkt nära vän som ska sluta med sina. Hon trodde inte på mig när jag a att allt hår kommer växa och denne har blivit jätte hårig nu speciellt i ansiktet där hon aldrig haft hår innan

• loooliita

Jag har använt original Silicea i 3 månader och jag är sjukt nöjd med produkten. Känner att mitt hår blivit fylligare och min hy fått mkt bättre lyster och färg typ. Har haft väldigt irriterad hy . Jämt rödflammig . Har använt sjukt mkt olika ansikts krämer som inte alls funkat i olika prisklasser. Men silicea har verkligen funkat på min hud, hår och naglar. Märker stor skillnad. Men som någon skrev på tidigare inlägg så växer inte bara håret på huvudet flitigt utan hela kroppen. Har märkt mest under armhålorna då jag får typ raka mig där varannan dag vilket normalt sätt jag gjort 2 gånger i veckan. Men de stör mig inte så mkt. Jag rekommenderar den här produkten till de som faktiskt vill ha tjockare hår och som har problematisk hy. De funkar verkligen. Men enda som är jobbigt är att så fort jag slarvat några dagar så blir min hy som innan igen så kommer nog aldrig sluta me dom men sen tänker jag också de kan väl inte vara så bra att knapra piller varje dag i längden? Supernöjd annars!

Svar på tråden Original silicea tabletter?! Trött på att tappa hår!Köpte igår, sambon säger det är slöseri med pengar!