• Sara L

    Söker bra webbshop som säljer större klösmöbler

    Hej!


    Jag har kollat runt en hel del på webben och letat efter snygga och hållbara klösträd, söker närmare bestämt någon större klösmöbel med olika avsatser som skulle passa bra för två fullvuxna katter. De jag hittat hitintills har tyvärr varit väldigt tråkiga i både utformning och färger, eller så har de sett väldigt ostadiga ut. Man vill ju inte att möbeln för kissarna ska välta när de busar runt och har som roligast.


    Väldigt tacksam för alla tips som kan hjälpa mig hitta en bra webbsida där de säljer denna typ av klösmöbler, allra helst en svensk webbshop.

  • Svar på tråden Söker bra webbshop som säljer större klösmöbler
  • nemo1

    Kattlycka.se Jag rekommenderar dig att ta ett som spänns mot taket då det annars blir för ostadigt. Jag har bla den på kattlycka D12-2. För att det ska bli så stadigt som möjligt så är två pelare mot taket att föredra. De är från tyskland och inte så mycket sissalrep på och spinkigare pelare därav priset. Jag köpte mitt på tyska ebay för 400:- inkl frakt till dörren.Du bör även ta liggkorgar som har en diameter 40cm, annars får stora katter inte plats. Liggkorgarna är alla katters favorit.

    Vill du ha ett träd som håller sisådär 100 år så ska du absolut köpa ett kattens no1, finns fraktfritt hem på bla zoomarknad.se Du kan dela upp betalningen räntefritt. Dessa träd är helt kanon och mycket stadiga.

  • Sara L
    nemo1 skrev 2014-02-28 15:56:38 följande:
    Kattlycka.se Jag rekommenderar dig att ta ett som spänns mot taket då det annars blir för ostadigt. Jag har bla den på kattlycka D12-2. För att det ska bli så stadigt som möjligt så är två pelare mot taket att föredra. De är från tyskland och inte så mycket sissalrep på och spinkigare pelare därav priset. Jag köpte mitt på tyska ebay för 400:- inkl frakt till dörren.Du bör även ta liggkorgar som har en diameter 40cm, annars får stora katter inte plats. Liggkorgarna är alla katters favorit.

    Vill du ha ett träd som håller sisådär 100 år så ska du absolut köpa ett kattens no1, finns fraktfritt hem på bla zoomarknad.se Du kan dela upp betalningen räntefritt. Dessa träd är helt kanon och mycket stadiga.
    Ursäkta sent svar, men tack så jättemycket för de bra tipsen, verkligen utförligt och bra. Detta ska jag definitivt kolla upp. Skrattande
  • cattus

    Rekommenderar KattensNo1, rejäla klöspelare som håller, även för stora katter(vi har 3). Grövre diameter på sisalrullarna än "zooplus" varianterna, och går att byta ut om katten nöter upp dom. www.crtzoo.com har vi köpt vår ifrån.

  • gudsfurste

    Vilken bra tråd. Letar också till min herre på 1 år (:

    Tänkte mig någon på 160 cm och behöver hemkörning ;p 

  • nemo1
    gudsfurste skrev 2014-03-09 21:13:32 följande:
    Vilken bra tråd. Letar också till min herre på 1 år (:

    Tänkte mig någon på 160 cm och behöver hemkörning ;p 
    Ska du ha så högt så blir trädet vingligt om du inte köper ett kattens no1, bättre att köpa ett takhögt som spänns åt i taket. ger inga märken. zoomarknad.se kör hem
Svar på tråden Söker bra webbshop som säljer större klösmöbler