• Turboplingen

campa med tält nära legoland/lalandia

Jag sitter och försöker hitta tips om campingar runt legoland och lalandia då vi funderar på att åka dit i sommar.
    Och vill då gärna tälta med vårt familjetält, men jag har lite problem att hitta just tips.

Någon som har tältat i danmark för att gå på lalandia och legoland?

Nova 070902, Hemi 100802, vartlivitext.blogspot.com/
  • Svar på tråden campa med tält nära legoland/lalandia
  • Eva Fa

Det ligger en camping på gångavstånd från Legoland, där ligger även Lalandia om  jag inte minns fel, det är ialla fall ett vattenland.

• Turboplingen

jo men det kommer kosta betydligt mer att bo nära än en liten bit bort. Och vi har ingen fet plånbok tyvärr.

Har funderat på att åka tidigt på morgonen från min syrra som bor ca 5h bort från legoland och vara där en heldag sen hem igen.. Men hinner man legoland på en dag?

• Turboplingen

Mina kommer inte våga åka de största, de blir någon månad efter semestern 4 och 7 år gamla.
    Men jag hittade nu att man kan tälta på legoland holliday för 666 dkk 2 nätter så jag funderar på det om vi inte hittar något bättre. För gratis biljett har vi fixat för ett barn och en vuxen till legoland

• Foxtrott
    Turboplingen skrev 2014-03-02 07:54:46 följande:
    jo men det kommer kosta betydligt mer att bo nära än en liten bit bort. Och vi har ingen fet plånbok tyvärr.

Har funderat på att åka tidigt på morgonen från min syrra som bor ca 5h bort från legoland och vara där en heldag sen hem igen.. Men hinner man legoland på en dag?
    Man hinner med Legoland på en dag om man åker de större, köbildande attraktionerna tidigt eller inte alls.

Ta med egen mat om plånboken är tunn.
  • Turboplingen

Just nu finns det gratis vuxenbiljett på flingpaket sen gratis barn biljett finns på tex barnsemesterkortet sen brukar det finnas i legokatalog, brleksaker, ica mm
    men då måste man köpa en vuxenbiljett för att få gratis för ett barn sen betala för en barnbiljett för att få gratis vuxenbiljett.

Nej gratis för dag 2 visste jag inte, berätta =)

Vi campade förra året och handlade inte i camping butiker utan på livsmedelsaffärer så vi har saker så vi klarar att saker på kylning =) Vi tänkte isåfall handla innan vi lämnar sverige.

Svar på tråden campa med tält nära legoland/lalandia