• Anonym (rädd)

När slutar brösten vara ömma?

Genomförde abort igår. Har haft ont i brösten ända sen jag blev gravid i stort sätt. Var i vecka 5. Det har börjat blöda och allt gick bra på sjukhuset men brösten är fortfarande ömma? När kommer detta gå över? Jag är rädd att jag fortfarande är gravid fast vad är det då för blod och små klumpar som kommer ut? I och för sig har det bara gått två dygn men ändå :( Någon som haft samma problem?

• Svar på tråden När slutar brösten vara ömma?
  • kma
    Baby Firefly skrev 2014-02-28 22:27:32 följande:
    Ledsen att säga det, men för mig tog det över ett år...

Oj!! Men kunde du bli gravid igen under tiden efter aborten?
  • Anonym (rädd)
    Baby Firefly skrev 2014-02-28 22:27:32 följande:
    Ledsen att säga det, men för mig tog det över ett år...

Nä, det kan nog inte stämma :) Då måste du ha blivit gravid direkt efter aborten så att du fick ont igen.
  • whydoyoucare

Det tog cirka en-två månader för mina bröst att sluta ömma och att den där hårdnaden skulle försvinna efter min abort. Det är individuellt, men ett tips är att använda sport bh - det ska tydligen hjälpa till på traven enligt en BM jag pratat med. 

• Anonym (rädd)
    whydoyoucare skrev 2014-02-28 23:52:06 följande:
    Det tog cirka en-två månader för mina bröst att sluta ömma och att den där hårdnaden skulle försvinna efter min abort. Det är individuellt, men ett tips är att använda sport bh - det ska tydligen hjälpa till på traven enligt en BM jag pratat med. 

Åh tack så mycket för tipset! :)
  • Baby Firefly
    Anonym (rädd) skrev 2014-02-28 23:05:35 följande:

Nä, det kan nog inte stämma :) Då måste du ha blivit gravid direkt efter aborten så att du fick ont igen.
    Jag har aldrig blivit gravid igen. 
  • Baby Firefly
    kma skrev 2014-02-28 22:37:34 följande:

Oj!! Men kunde du bli gravid igen under tiden efter aborten?
    Förmodligen, men eftersom att jag har som mål att aldrig bli gravid igen i hela mitt liv så vet jag faktiskt inte. 
Svar på tråden När slutar brösten vara ömma?