• pocahontaz89

    colombia/villavicencio finns här fler? :)

    Godmorgon, snubblade in på en gammal tråd men gör en ny ist :) Adopterades från Villavicencio när jag va nästan 1år, 2012 kom jag kontakt med min fosterfamilj på facebook så efter lite kontakt så gjorde ja min återresa tillbaka till Colombia, det var helt fantastiskt att få komma tillbaka. Jag svarar mer än gärna på frågor om nå har några, jag undrar även om de finns fler här som är adopterade från just Villavicencio? skulle vara väldigt kul att prata såfall, självklart även från hela colombia :) idag är jag ensam mamma till 3pojkar, 

    tack för mig :)

  • Svar på tråden colombia/villavicencio finns här fler? :)
  • Dajiita

    Kom du i kontakt med din fosterfamilj i Colombia? Dvs. inte din biologiska familj eller hur menar du?

    Kul att höra att det gick bra på din återresa! Hur gammal var du när du reste tillbaka? Hur mycket kostade det? Åkte du igenom något företag(tex adoptionscentrum) Eller gjorde du allt på egen hand?

    Är själv adopterad ifrån colombia. :)

  • pocahontaz89

    Ja precis fosterfamiljen ja bodde hos :) ja va 23 år när ja reste dit alltså 2år sen ganska exakt :) ja reste med en vän dit så ja betalade bara flygbiljett sen bodde vi på hotel kanske 5-8 dagar resten av tiden bodde ja hos familjen :) vi va i Colombia ca 3 veckor och gjorde kanske av me sammanlagt 8-10.000 kr, så de va inte speciellt dyrt

  • Dajiita

    Ja okej, så du har ingen kontakt med din "biologiska" familj? Oj det var väldigt billigt! Så som jag har räknat ut går kostnaderna runt 40.000 kronor... Fast det var dock igenom Adoptionscentrum. Hur var det efter du hade besökt dem? Har ni fortfarande kontakt? Och hur jäklar hittade du din "familj" på facebook??? Du måste ha haft väldigt mycket information att gå på om du lyckades med det! Har själv föröskt att hitta min bio. mamma via namnen som fans i mina papper, utan någon slags framsteg. Har även föröskt att kontakta barnemmet då de har satt upp en hemsida, men de vägrar att svara.

    Jag är i från Medellin :)

  • pocahontaz89

    Nej ja försökte såklart att få reda på så mkt som möjligt om min bio mamma, jag har fått ett kort på en dom säger är min mamma men dom visste inte va hon fanns, så ja gav upp. Ja just nu har ja nog ca 40st från den familjen på fb vi har super bra kontakt idag :) så ja kommer absolut resa tillbaka. Ja de blir ju lite dyrare om man reser genom ac. Men nu hade vi ju turen art vi kunde vi hos familjen oxå annars hade vi ju fått bo på hotell alltid så de sparade vi ju pengar på. Ne hur gjorde ja, ja sökte på efternamnet och förnamnet. I Colombia har som ju oftast många man så ja gjorde alla möjliga blandningar i namn ordningen. Och tillslut hittade ja. När de gäller internet har dom ju inte kommit lika långt i utvecklingen som vi. Så alla har ju inte internet och de tar tid att koppla upp sig. Nej dom är väldigt hårda med att inte lämna ut uppgifter de märkte jag själv, några i min familj, ja kallas dom familj. Jo dom är advokater så dom fick hjälpa mig men grannar ville ju inte avslöja nåt om hon min bio mamma bodde/bott i de huset vi hitta. De är inte bara att ringa o kolla vem som bor var.

Svar på tråden colombia/villavicencio finns här fler? :)