• Knota

Misshandlad!

Jag blev misshandlad häromdagen. Jag vet inte vad jag ska göra, borde jag anmäla det?

Det gick till så att jag skulle in i mitt och min mans sovrum, och då helt plötsligt, helt utan anledning, så kommer dörren och slår mig hårt med dörrhandtaget i armen. Nu har jag ett stort blåmärke där, och det gör ont.

Men vad händer om jag anmäler? Kommer polisen och tar dörren då? Kommer det bli rättegång?

• Svar på tråden Misshandlad!
  • Knota
    MotvilligaMamman skrev 2014-03-01 08:59:40 följande:
    Du borde veta bättre än att ha attackdörrar hemma. Hoppas du inte har barn.
    Det är just det jag har. Den här dörren har tidigare attackerat både min man och mitt barn, men vi trodde det hade slutat då vi tog den till en psykolog. Men nu har den börjat igen alltså.

Vad gör vi nu? Ringer polisen direkt? Då måste vi ringa ute, så inte dörren hör oss.
  • MotvilligaMamman
    Knota skrev 2014-03-01 09:01:12 följande:
    Det är just det jag har. Den här dörren har tidigare attackerat både min man och mitt barn, men vi trodde det hade slutat då vi tog den till en psykolog. Men nu har den börjat igen alltså.

Vad gör vi nu? Ringer polisen direkt? Då måste vi ringa ute, så inte dörren hör oss.
    Skaffa kamin? Den är bra att ha när man behöver hota dörrar, möbler, katten...
  • Knota

Nu har dörren hotat att stänga in mig i sovrummet, om jag kontaktar polisen. Vad ska jag göra?

Svar på tråden Misshandlad!