• Brummiie

Att berätta för negativt inställda till graviditeten.

Någon som har erfarenhet eller tips när man ska berätta att man är gravid för någon i ens familj osv som man vet kommer vara negativ över att man är gravid?

Min plan är ett brev där jag kan skriva ner allt pga att inte bli avbruten o få berätta exakt hur man känner över dens inställning.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Att berätta för negativt inställda till graviditeten.
  • Tirem

Skriva ett brev?

Ditt liv, ditt val du behöver inte förklara dig!

• Brummiie

Nu är det min pappa det gäller så jag vill och kommer att berätta det. Han har bara en tendens att avbryta en och inte låter en prata till punkt.

• Afasi

Då hade jag hållit mig kortfattad. Typ "Eftersom det är mitt liv och jag bestämmer över det så skiter jag i vad du tycker men jag ville att du skulle veta att jag ska ha barn." Och sen stänger man öronen eller går därifrån. Jag hade inte lagt ner energi på att förklara mina känslor kring deras åsikter.

• Pandamamma79

Då är det ju två olika saker.

Det tar inte så lång tid att berätta att man är gravid.

• liten94

Hade samma problem med min pappa. Jag valde att skicka ett sms där jag berättade och sa att han skulle smälta det så att vi kunde pratas vid dagen efter! /) gick kanon bra!

• 201307eli

Hade samma problem med en del av mina familjemedlemmar. . Ett tips bry dig inte ditt liv ditt beslut . Det är glädje att få barn inte sorg såå njuuuuut!! Jag blev jätte ledsen efteratt jag berättat pga deras reaktioner och elaka kkommentarer men de är inte värt det!!

Grattis föresten :)

Svar på tråden Att berätta för negativt inställda till graviditeten.