• liten94

Ramlade precis, gravid!! HJÄLP!!

Ramlade för ca 40 min sen... Bowlade och kom ut på det hala. Ramla på rumpan/ svanskotan och fick direkt ont i ryggslutet. Nu gör det mer ont och även fram på ena sidan nere i magen. Känns som att jag har lite sammandragningar och mår lite illa :( är i vecka 25 nu. Behöver jag åka in? Har inte känt någon spark :(((

• Svar på tråden Ramlade precis, gravid!! HJÄLP!!
  • ClaraV

Ring in och kolla, det är bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite. Det är svårt för oss här på familjeliv att svara på hur pass allvarlig din vurpa var.

Lycka till.

• OliviaP

Troligtvis har allt gått bra, bebisen är skyddad där inne. Är du orolig bör du åka in, för din egen skull. Drick ett glas isvatten och se om bebis vaknar.

• mr me

Jag skulle nog vara mer orolig för dig än för barnet. Barnet ligger omgiven av en massa hinnor och annat som dämpar stötar och slag. Däremot kan du ha fått skador som kan behöva kollas upp.

• liten94

Har precis gjort i ordning ett glas med isvatten. Får se fall det fungerar. Har ont i ryggen. Jobbigt att gå. Vart ska jag ringa för att kolla? 1177? :( är rädd att ngt ska ha hänt

• ClaraV
    liten94 skrev 2014-03-01 22:38:59 följande:
    Har precis gjort i ordning ett glas med isvatten. Får se fall det fungerar. Har ont i ryggen. Jobbigt att gå. Vart ska jag ringa för att kolla? 1177? :( är rädd att ngt ska ha hänt
    Antingen ringer du 1177 eller så ringer du direkt till förlossningen.
  • Wry

Självklart ska du ringa vårdcentral eller 1177 om du är orolig och har ont. Men troligtvis är det ingen överhängande fara, drattade själv på ändan rejält (ishalka) under graviditeten utan komplikationer. Ring 1177 för bäst svar!

• liten94

Men fortfarande jäkligt ont i ryggen :(

• Zopiklon

Men det är väl klart du har ont i ryggen om du slagit i den. Lägg dig o vila, ta alvedon o be om lite massage!

• liten94

Oron lättade när hon sparkade! :)

Svar på tråden Ramlade precis, gravid!! HJÄLP!!