Hopp för PCOare!
Hej allihopa,
Jag är ny här på familjeliv och brukar mest läsa andra trådar än att skriva egna men tänkte att nu så bara måste jag dela med mig av denna nyhet!
Jag har sedan ca 10 år tillbaka fått diagnosen PCOS. Jag och min man insåg att nu när vi börjar bli äldre (jag fyller 30 nästa år) så är det nog dags att börja sluta med p-piller, särskilt då vi vet att det anses normalt att försöka bli gravida under ett års tid. Vilket kändes väldigt jobbigt och därmed tog jag kontakt med en gynekolog för att se om det är aktuellt att börja med pergotime. Jag träffade en helt fantastisk, kompetent och professionel gynekolog på Mama Mia i Stockholm, som undersökte mig och bekräftade att jag hade det klassiska pärlhalsbanden. Han sade att det dock är vanligt att kvinnor med PCO och PCOS blir gravida inom ett år efter p-pillerstopp för att äggstockarna har "fått vila". Jag hade extremt ont i mina äggstockar efter jag slutade med mina p-piller och det var verkligen som dem vaknade till liv. Jag trodde aldrig min mens skulle komma (min egna riktiga mens alltså - inte pillermensen) men efter 43 dagar sedan pillerstoppet kom den!!! Åh vad lycklig jag blev!
Första dagen på min "första" mens efter p-pillerstopp var den 26 januari och igår fick jag postivt resultat på gravtestet! Jag testade mest för att utesluta varför brösten ömmar och varför jag känner mig svullen - men visst är jag gravid! Jag ville bara inge lite hopp till alla er pcos och pcoare! Vi kan också! <3
Och hör och häpna - jag är GRAVID!!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-02 02:49
Och hör och häpna - jag är GRAVID!!!! Första dagen på min "första" mens efter p-pillerstopp var den 26 januari och igår fick jag postivt resultat på gravtestet! Jag testade mest för att utesluta varför brösten ömmar och varför jag känner mig svullen - men visst är jag gravid! Jag ville bara inge lite hopp till alla er pcos och pcoare! Vi kan också!