• VåraHjärtan

hur blir det med mensen?

Jag slutade mina p-piller i lördags kväll efter att ha ätit 12 piller av en klarta på 21 st. alltså ätit p-piller i ca två veckor och slutade med tvärt för att jag vill ha barn.

För en halv timme sen såg jag i trosan en brun fläck, inte alls lika tjock som blod....Vad är det?

Vi hade sex i söndags och i tisdags ( kanske inget som har med detta att göra?)

Är det mensen som kommer igång nu eller kommer mensen om ca 1,5 vecka som den skulle ha gjort ifall jag fortsatt med p-piller?

Hoppas på svar.!

• Svar på tråden hur blir det med mensen?
  • Småtokig

När jag slutade med mina p-piller så kom min mens efter 30 dagar.. men jag åt då 28 piller inte 21 som du gjorde, fick rådet av BM att äta färdigt hela kartan för att ha en mens att gå på, fick inte sluta mitt i..

• Java2

Hej hej, jag slutade precis som du mitt i en karta nu i lördags och min mens kom på måndagen, den började som du beskrev.

• VåraHjärtan

Jag har läst ett inlägg av en barnmorska att man kan sluta mitten av karta.. bara man skriver upp det så man vet vart man ska gå efter sen när man blir gravid!.

• VåraHjärtan

inga fler som kan svara på min fråga?? =)

Svar på tråden hur blir det med mensen?