• Längtar2012

    Finns det chans trots blödning?

    Kanske någon allmänvetare kan reda ut mina frågor?! Min mens har strulat sen i somras, men nu har jag haft två blödningar (jan å feb.) Var på dag 14 hos gynekolog som såg en cysta på ena äggstocken (?) som han trodde var orsaken till min uteblivna mens senaste halvåret. Dag 15 testar jag med clear blue digital och får hög, likaså dag 16 och 17, då jag även får ljus blödning (aldrig fått). Dag 18 och 19 får jag max på ägglossning. Blödningen har dock fortsatt och det kommer fortfarande lite (dag 20). Så finns det chans att jag blir med barn trots blödning? Kände vad jag tror var äl, på andra sidan än var cystan sitter, om det har betydelse..?

  • Svar på tråden Finns det chans trots blödning?
  • Jag är bara jag

    Jag är mycket tveksam,slemhinnan ska ju vara tjock om man ska kunna bli gravid och få behålla ett foster och blöder man är det ju verkligen inte maximalt. Inte normalt heller. Ytterst få kan få en yttepytteblödning vid äl,men inte mer.  Jag fick positivt äl-test när jag tidsmässigt förväntade mig äl en gång,hade haft äl-symtom innan också,men började blöda som mens samma kväll! Dag 16!  Testen kan visa positivt av fler skäl än att ägg kommer släppa tyvärr.

  • Längtar2012

    Trist 😔 Men (bara för att hitta nåt men) om blödningen beror på ägglossningen så påverkas väl inte slemhinnan i livmodern?

  • Jag är bara jag

    Blöder man mycket är ju inte slemhinnan bra-om man nu inte blöder från nåt annat där inne,men då är ju det i sig inte heller bra.

  • Längtar2012

    Nä mycket blöder jag ju inte, det är trosskyddsmängd. Men att det höll på i drygt 4 dagar (har slutat nu). Jag har inte haft nån sån blödning vad jag minns... Nä det är väl eg bara å vänta å se...

Svar på tråden Finns det chans trots blödning?