• Anonym (me)

att köpa begagnade kläder..

Jag hade inget emot att köpa begagnade kläder innan. Men nu gör jag inte det längre. Fick i bostaden jag flyttade till en invasion av pälsängrar, de äter på kläder och överlever upp till 60 graders värme samt 18 minusgrader. Äggen syns inte. Fick skaka alla kläder, tvätta allt o.s.v. Sådana är det inte alls säkert man upptäcker heller.
    Så nu är det något jag tänker på vid begagnat, tänk så medföljer något ägg från sådana, eller andra skadedjur för den delen. 

• Svar på tråden att köpa begagnade kläder..
  • Anonym (Been there)

Därför ska man alltid tvätta second hand kläder i 60 grader och sedan torktumla i minst 30min, alternativt lägga i frysen eller utomhus i minusgrader i tre dygn. Då dör eventuella äckel.

• Anonym (me)
    Anonym (Been there) skrev 2014-03-02 20:55:32 följande:
    Därför ska man alltid tvätta second hand kläder i 60 grader och sedan torktumla i minst 30min, alternativt lägga i frysen eller utomhus i minusgrader i tre dygn. Då dör eventuella äckel.
    Ja så kan man göra ju. Tänkte aldrig på sådant innan jag drabbades av dessa dryga kryp som är så svåra att bli av med
  • sweden italy

En kompis köpte rödceder olja och träbitar, de funkade skitbra för henne, beställde från  swedish-red.com

Hon köpte träbitar och olja,  spraya oljan på och lägga det runt i lägenheten, bl.a. i garderoben... ingen problem med att vistas i lägenheten under tiden, inte farligt för barn eller husdjur.. EKOLOGISKT också, prova..

Svar på tråden att köpa begagnade kläder..