Fläkt avfuktning fuktskada
Ska behöva ha en fläkt som skall avfukta i 3-4 veckor som skall vara på dygnet runt. Detta enligt firman som hyresvärden anlitat. Givetvis skall elen dras från mitt eluttag. Därför undrar jag, hur stor plats tar en sådan fläkt (vårt badrum är jättelitet, typ som gästtoa med badkar, dvs typiskt 50/60-tal bygge)?Vad kostar det att ha på en sådan fläkt dygnet runt i 4 veckor? Enligt firman som hyresvärden anlitat drar den 1100 kw... vad nu det betyder. Har läst på nätet och enligt dessa kostar en sån fläkt allt mellan 3-6000 kr för en månad men enligt denna firman skall denna kostnaden inte vara mer än ca 1500kr max för 4 veckor. MEN jag har också läst på nätet om folk som inte fått kostnaden täkt av hyresvärden för avfuktare (värme och/eller fläkt), och blir orolig.
Jag har inte ekonomin att betala för deras misstag.
Undrar också om jag har rätt till ersättning? Detta kommer ju påverka vår livskvalitet under flera veckor (jag, min man och våra barn). Kommer vi ens kunna gå på toaletten och kissa/bajsa? Har hört att en sådan fläkt är stor som en tvättmaskin, så hur kommer vi få plats att bajsa och kissa när badrummet är så fruktansvärt litet? (om man ställer en tvättmaskin på golvet i badrummet finns där inget utrymme kvar för att röra sig överhuvudtaget).