• Sensitiveguy

    Annie Lööf.

    Annie Lööf i "Nyfiken på partiledaren". Varför ger Lööf sken av att liberalism med "gröna" inslag per definition alltid varit centerns ideologiska betongbotten? Snarare är det ekohumanismen, agrarianism (böndernas intressen) och kulturkonservativa värden som varit roten. Etiska riktlinjer har varit själva poängen med Centerns samhällssyn, ändock kan liberale Lööf inte svara bestämt på kontroversiella frågor, som tobak och liknande, utan låter hela tankevärlden kretsa kring "individens rätt". För smalt, hävdar herr statsvetare efteråt, dessutom.

    Ja, vad tycker Thorbjörn Fälldin och Olof Johansson om detta, och allt annat med dagens nyliberala C, egentligen?


  • Svar på tråden Annie Lööf.
  • ASD02

    Jag undrar samma sak och saknar den gamla Centern som verkade som en trygg sten att luta sig emot oavsett vem som styrde Sverige. 


     


    Liberalism med lite populistisk miljöhysteri har inget med Centern att göra.


    Ekologi, småföretagsamhet, lokal-demokrati och välfärd.


    Jag tror nog att Centern mår bra av 4:a års timeout nu nästa val så får de rensa i de egna leden lite.  

  • Sensitiveguy
    ASD02 skrev 2014-03-03 02:24:02 följande:
    Jag tror nog att Centern mår bra av 4:a års timeout nu nästa val så får de rensa i de egna leden lite.

    Håller med.
  • themia

    "Vägen mot undergång är stenlagd med goda föresatser" är ett gammalt citat som tycks passa ovanligt väl in på Centern


    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Johnnyorange

    Annie Lööf borde ha en långdragen äggfjärt rakt upp i näsborrarna.

Svar på tråden Annie Lööf.