Högt hcg men inget foster....druvbörd ?
Hej! Förra veckan gjorde jag vul och men man såg ingenting och enligt sista mens borde jag vara i v 7+3. Dom pratade om dålig bild och att det kanske var nåt fel på apparaten. Jag fick ta blodprov (hcg) och åka hem. Efter ett par timmar ringde dom och sa att jag måste komma tillbaka för att göra ett nytt ultraljud då hcg provet utan tvivel visade att jag var gravid och då befarade dom att det kunde vara utomkvedshavandeskap eftersom jag dessutom blivit gravid trots att jag hade kopparspiral. Väl tillbaka hittar man fortfarande ingenting varken i livmoder eller i någon äggledare. Efter att två st gynläkare konfererat en stund så kom man i alla fall fram till att det fanns nånting i livmodern och att det möjligtvis skulle kunna vara en hinnsäck. Den ena läkaren nämnde druvbörd men den andra sa bestämt att det är det inte. Hur som helst så bestämdes tid för skrapning dagen efter och jag åkte hem för att förbereda mig. Innan skrapningen frågade jag om mitt hcg värde och det var 70500 vilket då inte sa mig så mycket men nu har jag läst rätt mycket om druvbörd vilket gör mig lite orolig. Dom sa att dom skulle skicka på snabbanalys men det känns som om det kommer att ta evigheter. Jag ska tillägga att jag är rätt gammal, 48 år, och det här var ingen planerad graviditet som ni kanske förstår och efter att mitt sista barn föddes -98 blev jag avrådd från att föda fler barn pga komplikationer. Min oro är därför inte som för många andra förknippad med oro för framtida graviditeten utan mer för de komplikationer som kan komma av ev. druvbörd i form av metastaser. Är det någon som varit med om så högt hcg men inget foster ?