• Malima

Bihåleinflammation och gravid. DIna bästa tips!

För tredje dagen har jag nu bihåleinflammation med en helvetisk smärta i kinder och panna. Det finns en massa mediciner på apoteket, men allt får man ju inte ta som gravid. 

Vad är DITT bästa knep för att bli av med/lindra bihåleinflammation?

• Svar på tråden Bihåleinflammation och gravid. DIna bästa tips!
  • isolande

Hade tre bihåleinflammationer i slutet av min graviditet och det var VIDRIGT. Till slut, en vecka innan förlossningen bad jag på mina bara knän att få antibiotika, då försvann det äntligen. Sinnova Forte tog jag, Nasonex (vet att vissa läkare säger nej, andra ja), nässkölj med saltvatten fleeeera ggr/ dag. Det brukar hjälpa annars, men när man är gravid blir bihåleinflammationerna värre tydligen....

Lycka till!

• Malima

Jag är också inne på min andra bihåleinflammation under denna graviditet, och nu börjar det kännas hopplöst! Har haft det innan oxå, men under graviditet är det verkligen hemskt! Allra helst när man har en blivande storebror att ta hand om!

Men tack för tipsen- jag tror att jag åker till apoteket på en gång och inhandlar både sinova och nasonex. Jag börjar bli desperat! Jag antar att ditt barn inte for illa av nasonex användningen?

• isolande
    Malima skrev 2014-03-03 08:10:38 följande:
    Jag är också inne på min andra bihåleinflammation under denna graviditet, och nu börjar det kännas hopplöst! Har haft det innan oxå, men under graviditet är det verkligen hemskt! Allra helst när man har en blivande storebror att ta hand om!

Men tack för tipsen- jag tror att jag åker till apoteket på en gång och inhandlar både sinova och nasonex. Jag börjar bli desperat! Jag antar att ditt barn inte for illa av nasonex användningen?
    Inte alls, han är fullt normal Flört. Min BM sa att de ger kortisonsprutor för mammor med vissa graviditetskomplikationer, och den koncentrationen är myyyycket högre än vad några sprut nasonex i näsan ger. Så spruta på du!

Och gå inte för länge, jag gick två veckor med grön gröt i näsan och tandvärk för jag var så full i bihålorna. Den krävde antibiotika helt enkelt. Kör med självbehandling en vecka, gå till läkaren sen Glad
  • Ploppan01

Jag börjar bli frisk nu från mitt livs första bihåleinflammation. Jag fick rinexin ?! Utskrivet som ska svälla av. Tog Alvedon och nezeril nässpray.

• Snuttan80

Aj då gör ju så ont. Du ska va varm över där det sitter, så ha mössa på dig, även när du sover. Svettigt men kan hjälpa!!

• Snuttan80

Aj då gör ju så ont. Du ska va varm över där det sitter, så ha mössa på dig, även när du sover. Svettigt men kan hjälpa!!

• Malima

Värme! Check! Ska gå och värma min vetekudde på en gång. Tack för tipset!

Svar på tråden Bihåleinflammation och gravid. DIna bästa tips!