• Anonym (Lurad)

Lurad flygbiljetter Turkiet

Hej

Bokade flygbiljetter till Turkiet med hemresa söndag 2014-03-02 och när jag ska checka in så säger de "neee det var igår" fastän jag hade skrivit ut biljetten och hade det i pappersform också. Legitimerade mig och allt men de vägrade gå med på att det var söndagen jag skulle hem utan det var dagen innan.
    Jag vet vad jag bokade och fick även bekräftelse på mail ju? Jag betalade för söndag 2 mars
    Hur som helst fick köpa nya och mycket dyrare biljetter hos ett annat bolag...
    Det här är inte okej! Jag hade tur som fick tag på biljetter eftersom jag hade jobb att gå till idag

Vad ska jag göra nu?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-03 10:04
    Fick stå där som en idiot och bli dumförklarad. De bara strök över mitt papper och sa nej??

• Svar på tråden Lurad flygbiljetter Turkiet
  • nymedlem

Vilket flygbolag gäller det?

• Philippa

Ring bolaget du bokade hos och se vad dom säger....

• Anonym (Lurad)
    nymedlem skrev 2014-03-03 10:06:51 följande:
    Vilket flygbolag gäller det?
    Pegasus
  • SpanskaFlugan

Så det stod söndag och rätt datum på din biljett och bekräftelse och ändå sa de att det var ditt fel? Vad var deras förklaring?

• YokohamaNr2
    SpanskaFlugan skrev 2014-03-03 10:24:16 följande:
    Så det stod söndag och rätt datum på din biljett och bekräftelse och ändå sa de att det var ditt fel? Vad var deras förklaring?
    Mmmm låter lite otroligt va?
  • Anonym (Lurad)
    SpanskaFlugan skrev 2014-03-03 10:24:16 följande:
    De hade ingen förklaring än att det var fel i min bekräftelse som jag hade skrivit ut från gmail
  • Givitupp
    Anonym (Lurad) skrev 2014-03-03 10:27:41 följande:
    De hade ingen förklaring än att det var fel i min bekräftelse som jag hade skrivit ut från gmail
    Njaaaa
    Finns nog en hake till som du inte berättar.
  • Anonym (Lurad)
    Givitupp skrev 2014-03-03 10:40:43 följande:
    Njaaaa
    Finns nog en hake till som du inte berättar.
    Jag har redan berättat, varför skulle jag slösa tid på att hitta något sånt här? Om du inte har några råd att ge så förslår jag att du inte lägger dig i
  • Archandra

Det bästa du kan göra är att anmäla företaget till Allmänna reklamationsnämnden. De har en avdelning för resor. Om du inte får rätt där, är det tveksamt om du skulle få rätt i tingsrätten. Om du får rätt hos ARN brukar seriösa företag följa deras rekommendationer.

• omnipotent

Jättekonstigt ju! Det var inte så att du försökte checka in efter midnatt då, så att det faktiskt var "igår"?

• Givitupp
    Anonym (Lurad) skrev 2014-03-03 10:44:22 följande:
    Jag har redan berättat, varför skulle jag slösa tid på att hitta något sånt här? Om du inte har några råd att ge så förslår jag att du inte lägger dig i
    Fick du skriftlig besked av bolaget ?
    Om inte, kan du aldrig hävda det du skriver här.
    Sorry.....
  • In Sweden

Det hade inte skett en datumändring av flighten?

Om den sker tillräckligt tidigt så behöver inte de meddela dig utan du förväntas hålla koll på det.

• SpanskaFlugan
    Anonym (Lurad) skrev 2014-03-03 10:27:41 följande:

Det låter lite osannolikt... Och du nöjde dig med det beskedet trots att det innebar att du fick lägga ut flera tusen extra? Personligen skulle jag riva upp himmel och jord om de inte hade en jävligt bra förklaring när det klart och tydligt står på min biljett att flyger ska gå den dag och tid jag är på flygplatsen. Jag måste hålla med andra här i tråden, det känns som om du inte riktigt berättar allt.
  • straw2008

Det låter VÄLDIGT konstigt... Kan du scanna bekräftelsen ? De måste gjort en ändring som mejlats till din mejl som du missat??

I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Lurad flygbiljetter Turkiet