• Anonym (äcklad)

Problem att torka bort bajs

Detta känns jobbigt att skriva om men hoppas att någon kan hjälpa mig.

När jag har bajsat är det svårt, nästintill omöjligt att torka rent efteråt. När jag har torkat bort allt och väntar ett par minuter för att då torka igen så har det läckt ut mer bajs. Det som kommer är mer som brun vätska än som vanligt bajs. Det tar väldigt lång tid och går åt mycket papper innan allt är väck. Det stora problemet är att om jag nästa gång jag går på toaletten för att kissa tar ett nytt papper för att kontrollera så har det läckt ut igen. Det är sällan fläckar i underkläder men det är mycket som är på pappret. Känns jätte jobbigt och begränsar mig mycket, är rädd för att det ska lukta etc.

Är det någon som har en aning om vad detta kan bero på och framför allt vad man kan göra åt det? Jag har sökt läkare och jag har inte hemorrojder och det är inga fel på vare sig slutmuskel eller knipfunktion. (Har fött tre  barn det senaste för 1½ år sedan.

• Svar på tråden Problem att torka bort bajs
  • Anonym (d)

Så har jag också. Tog upp det när jag var hos läkaren en han sa bara att så kan det vara och man får stå ut. Han rekommenderade också att smörja med vitt vaselin. Så att huden runt ändtarmsöppningen inte ska bli irriterad. Hade hoppats på att det fanns någon lite mer botande behandling. 

Jag tror att jag har lite inre hemorrojder emellanåt men även när jag inte har sådana så kvarstår de där besvären. Kan sitta och torka mig i en kvart. Frustrerande! 

• Anonym (mia)

Jag har precis lika. Men är inte särskillt orolig. Tror som föregående talare att det beror på hemorrojder. Iblan känns det som inre allt är ute när man är klar, och man får torka i hundra år. Och om jag går och kissar efter en stund äe der brunr på pappret igen. Men jah är inte rädd att der ska lukta eller så.

• Anonym (dusch)

Köp en hand-dusch. Man kopplar den till kranen i handfatet och fungerar som en dusch så du lätt och smidigt kan duscha nedre regionerna.

• Anonym (d)
    Anonym (dusch) skrev 2014-03-03 11:03:46 följande:
    Köp en hand-dusch. Man kopplar den till kranen i handfatet och fungerar som en dusch så du lätt och smidigt kan duscha nedre regionerna.
    Fast det hjälper ju bara för stunden, en kort stund senare så har det ju läckt igen. Jag kan gå på toa en timme senare och upptäcka att jag kan torka bort bajs igen. 
  • Anonym (dusch)
    Anonym (d) skrev 2014-03-03 11:04:57 följande:
    Fast det hjälper ju bara för stunden, en kort stund senare så har det ju läckt igen. Jag kan gå på toa en timme senare och upptäcka att jag kan torka bort bajs igen. 
    Aahh ok, tänkte mer om du var orolig för lukten som någon skrev.
  • Fantasilös

Så är det nog för alla så inget att oroa sig för även om det är jobbigt. Har aldrig känt att någon luktar bajs (om dom inte är ofräscha för övrigt då).

Svar på tråden Problem att torka bort bajs