Umgänge
Vi är separerade sen länge och det ena barnet har fått diagnosen Adhd och har problem med minnet. Jag, min man och barnet har nu blivit erbjudna att genom Bup gå på möten/seminarium och dyl för att lära oss mer. Dessa möten är under våren lagda på två fredagseftermiddagar i månaden och håller på några timmar åt gången. Pappan som precis bytt från varannan till var tredje helg höll på att gå upp i limningen när han fick veta att det blir umgänge var fjärde helg de kommande månaderna och anser att han är viktigare än att deltaga vid dessa tillfällen, något som jag absolut inte håller med om. Jag anser att det här är för barnets bästa, finns ju en anledning till att vi blivit erbjudna den här möjligheten. Pappan har haft noll intresse i allt vad Bup och diagnosen gäller och skrev tom över vårdnaden på mig för att slippa deltaga. Gör jag fel som sätter Bup framför pappaumgänget? Jag har föreslagit att han kan hämta på lördag istället men han tycker inte att det är lönt så då blir det var fjärde helg som gäller. Åsikter.