• Anonym (-)

Sex efter med. abort

Hej. Jag gjorde en medicinsk abort för ca tre veckor sen (tog första pillret för exakt tre v sedan.)

Förra veckan hade jag lite ont i ena äggstocken (kan ha varit ägglossning) samt att mina blödningar luktade illa så jag besökte gyn i onsdags för undersökning. De kunde inte se nåt konstigt/fel på ultraljudet eller så, men jag går nu på dubbla antibiotikakurer i förebyggande syfte. 

Jag mår betydligt bättre nu, har slutat blöda helt (inte haft några bruna flytningar på ca 3 dagar nu heller). Tar de sista penicillintabletterna på lördag.

Nu till saken. Jag och min pojkvän är väldigt frustrerade och idag i sängen hettade det till lite. Han var aldrig inne i mig men hans fingrar var. Jag tvättade mig efteråt men nu börjar man såklart noja. 

Jag har som sagt slutat blöda och har inte ont. Någon som varit i samma sits?

• Svar på tråden Sex efter med. abort
  • whydoyoucare

Efter min två stegs abort så hade jag och pojkvännen sex igen 2 dagar efter att blödningen slutat. Jag gav det det en extra dag efter att blödningen slutat för att vara säker på att sexet inte "drev igång" blödningen igen. Allt är bra idag 4 månader senare så inga komplikationer :)

Svar på tråden Sex efter med. abort