• Anonym (kärestan)

Jag vill fria, hur göra? Förslag? Tips?

(Ingen aning om vilken kategori detta tillhör, men jag lägger den här!)

Jag och min sambo har varit tillsammans i tre år, bott ihop i två och ett halvt. Vi är superkära i varandra och spenderar varenda ledig minut med varandra (vi jobbar olika skift så klart man passar på). Det jag känner för honom har jag aldrig tidigare känt, han är hela min värld - och jag hans.

Vi har pratat om förlovning tidigare, men pengarna sätter stopp och det är mycket med jobben, stress runtikring det och det är bara på helgerna när vi är lediga som vi fullt kan njuta av varandra och då vill man inte prata om någonting annat än där och då. Jag behöver lite hjälp på den fronten... att ta steget är inget problem, bara HUR, VAR och NÄR. 

Hur gjorde ni? Ska man köpa ringar innan (vi har kollat ut ett par, fönstershoppat hehe)? Spela favoritmusiken? Favoritrestaurangen? Diska och städa och ha ett rent hem innan han kommer hem? Överraska med... vad? Rosor? på bordet - eller liljor, vår favorit? Middag hemma? Tända ljus? Massage? Utekväll? Bjuda in alla vänner? Åka till något av "våra" ställen? Förslag och tips tas tacksamt emot.  
  • Svar på tråden Jag vill fria, hur göra? Förslag? Tips?
  • MallaL

Gör det privat, tända ljus och bubbel passar väl bra till. Köpa ringar kan man göra efteråt, så att båda är med och väljer (Att mannen friar med en blingbling-ring är lite amerikanskt)

• Mammatillminna

Åh min man lura mig att vi skulle göra en enkel resa över helgen. Så torsdag kväll sa han att vi skulle lämna bagaget för att det skulle lämnas innan resan. Och vi åkte och åkte flera mil sen kom skyltarna , Arlanda. Så vi sov en natt på hotell och fredag morgon lyfte planet mot Paris, där fria han :) så underbar

• Anonym (kärestan)

Tack! Mer förslag  

Mammatillminna skrev 2014-03-03 20:01:28 följande:
    Åh min man lura mig att vi skulle göra en enkel resa över helgen. Så torsdag kväll sa han att vi skulle lämna bagaget för att det skulle lämnas innan resan. Och vi åkte och åkte flera mil sen kom skyltarna , Arlanda. Så vi sov en natt på hotell och fredag morgon lyfte planet mot Paris, där fria han :) så underbar
    Ååååh hur underbart! Tyst
  • Anonym (x)

Mitt ex friade under en dans hemma i vardagsrummet.
    Tidigare på dagen, han på jobbet o jag hemma, hade vi båda hört samma sång o tydligen tänkt samma tanke.
    När han kom hem åt vi mat o gjorde som vi brukade göra på kvällarna. 
    När vi hade småmyst lite i vardagsrummet, satte han på ett band i bandspelaren...detta var x antal år sen.....o bjöd upp till dans.
    Ut ur högtalaren kom streaplers  " vill du bli min egen kvinna....." ....samma sång som jag hade hört tidigare på dagen.
    O sen sjöng han med sin...hm..."fina sångröst"....den texten han hade lyckats lära sig, lågt i mitt öra för att sen fortsätta sjunga o titta mig i ögonen. Där o då visste vi båda vad den andre ville o att vi ville samma sak.
    Fan fortfarande efter så många år får jag hjärtsnörp.....nåja....Det var ett riktigt budgetfrieri men så underbart minnesvärt.
    Vi förlovade oss sen samma nyårsaftonen på samma plats vi först såg varann.
    Tyvärr vart det inte vi.

Mitt andra ex hade jag planer på att ordna en picknick på ett favoritställe. Ha med lite gosaker så fria där.
    Tyvärr kom det en massa familje/släktproblem emellan så det var inte så.

• Anonym (kärestan)
    Anonym (x) skrev 2014-03-14 13:13:35 följande:
    Mitt ex friade under en dans hemma i vardagsrummet.
    Tidigare på dagen, han på jobbet o jag hemma, hade vi båda hört samma sång o tydligen tänkt samma tanke.
    När han kom hem åt vi mat o gjorde som vi brukade göra på kvällarna. 
    När vi hade småmyst lite i vardagsrummet, satte han på ett band i bandspelaren...detta var x antal år sen.....o bjöd upp till dans.
    Ut ur högtalaren kom streaplers  " vill du bli min egen kvinna....." ....samma sång som jag hade hört tidigare på dagen.
    O sen sjöng han med sin...hm..."fina sångröst"....den texten han hade lyckats lära sig, lågt i mitt öra för att sen fortsätta sjunga o titta mig i ögonen. Där o då visste vi båda vad den andre ville o att vi ville samma sak.
    Fan fortfarande efter så många år får jag hjärtsnörp.....nåja....Det var ett riktigt budgetfrieri men så underbart minnesvärt.
    Vi förlovade oss sen samma nyårsaftonen på samma plats vi först såg varann.
    Tyvärr vart det inte vi.

Mitt andra ex hade jag planer på att ordna en picknick på ett favoritställe. Ha med lite gosaker så fria där.
    Tyvärr kom det en massa familje/släktproblem emellan så det var inte så.
    Men så underbart! Tyvärr blir det ju inte alltid som man tänkt sig. Därför tänker jag sluta "vänta" på ett frieri. Vi vet inte vad som händer imorgon. Vi har bara dagen som är. Vi älskar varandra djupt, och jag vill verkligen vara gift med honom, vara HANS helt och fullt Ett frieri är ju något man minns för alltid även om det håller eller inte... 
  • Anonym (Jag)

Jag friade till min sambo genom att åka ner till våran båt på dagen . Inne i båten finns ett bord, där la jag en fin duk, köpte 10 röda rosor, en flaska champagne, två glas, en ask med två ringar (provisoriska i silver så vi sen skulle välja tillsammans) samt en lapp som det stod "vill du gifta dig med mig?" på. På kvällen lurade jag honom och sa att jag varit nere vid båten men inte kunde få på kapellet så vi åkte dit och han var först på båten och upptäckte det hela.

Lycka till med ditt frieri

Svar på tråden Jag vill fria, hur göra? Förslag? Tips?