• willina

Panodil+amning

Jag har blivit sjuk och fått feber. Jag ammar min son på 6 månader fullt. Är det någon som vet hur länge det tar för en panodil-tablett att gå ut ur bröstmjölken? Jag vill att min son ska påverkas så lite som möjligt.
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Panodil+amning
  • Kami74

Vet ej hur länge, men inom en halvtimme eller något sådant, då det är cirka så lång tid det tar innan tabletten verkar fullt ut.
    När det gäller barnet är ju panodil okej att använda så länge det är tillfälligt, inte för många dagar i rad alltså, då ska man kontakta läkare.

• Marlene

panodil/alvedon är ok att använda när man ammar, ditt barn påverkas nog mer om du inte ammar när du har tagit panodil/alvedon

• willina

Tack för ert svar!
    Jag har hittills ätit max 1 st om dagen och tagit den direkt efter han ammat och sedan har det gått ca 3 timmar tills han ammade nästa gång. Jag är livrädd att han ska påverkas för mycket. Jag hade behövt fler panodil men mår hellre dåligt av att han ska påverkas!

• willina

Tack för ert svar!
    Jag har hittills ätit max 1 st om dagen och tagit den direkt efter han ammat och sedan har det gått ca 3 timmar tills han ammade nästa gång. Jag är livrädd att han ska påverkas för mycket. Jag hade behövt fler panodil men mår hellre dåligt av att han ska påverkas!

• Lovamor

har för mig att om man ska inta något och minimalt ska komma till barnet ska det tas strax INNAN amning, hmmm!?!

men paracetamol kan du nog utan problem ta fler än en/dag, det ger nog inte ens dig nån effekt. Hör med vårdguiden (numret minns jag inte men finns väl på vardguiden .se)

• Mittlillabarn

En allergiläkare sa till mig att det jag stoppar i mig blir utspätt ca 200 ggr i modersmjölken. Alltså får barnet i sig väldigt, väldigt lite...

• Mittlillabarn

.... vi pratade om mat vår son inte tål men det borde väl gälla värktabletter oxå? Alltså utspädd 200 ggr.

Svar på tråden Panodil+amning