• JuliaBloom

    Vill ha kanin

    Hej! Våran 5-åriga dotter vill ha en kanin, men vi har sagt nej. Då skriker hon att hon kan ta hand om den själv, men vi går ändå inte med på att skaffa en kanin. Nu har hon varit sur jättelänge. Jag vill gärna ha råd.

  • Svar på tråden Vill ha kanin
  • taquine

    Du var ju 16 år i den andra tråden? Drömmer och hade barnlängtan och din kille hade dumpat dig...Hmmm


    Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • Severus
    JuliaBloom skrev 2014-03-03 21:24:25 följande:
     Jag vill gärna ha råd.
    Baka en kaka?
    Ta en promenad?
    Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • katt33
    taquine skrev 2014-03-03 21:31:42 följande:
    Du var ju 16 år i den andra tråden? Drömmer och hade barnlängtan och din kille hade dumpat dig...Hmmm
    Vilken andra tråd?
  • JuliaBloom
    taquine skrev 2014-03-03 21:31:42 följande:
    Du var ju 16 år i den andra tråden?  och hade barnlängtan och din kille hade dumpat dig...Hmmm
    Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig

    Förlåt, lite korkat, jag vet men jag är hennes storasyster och jag lånade hennes konto tillfälligt. Jag fick det för henne men ja det blev lite konstigt :)
  • Lisastina

    Det kommer att bli du som får ta hand om kaninen såklart. Kaniner är egentligen ett typiskt vuxendjur eftersom de behöver sällskap och massor av gos för att inte bli ängsliga och bara sitta i ett hörn. De kan bli tama som katter, ligga på rygg och bli klappade på magen, sitta i soffan med familjen, komma när man ropar etc, men det kräver medveten träning, dvs något som en femåring inte klarar. 

    Detta kan du säkert inte få henne att förstå, men ni kan ju gå till en 4H-gård och hälsa på kaniner ett par gånger så får hon kontakt med djur iallafall. 

Svar på tråden Vill ha kanin