• malininorrköping

    ngn medial här? min son ser spöken

    Hej min son har sedan 7 års ålder varit extremt rädd för mörker sova ensam innan dess låg han alltid själv. Han är nu 11 år. Han säger han är rädd för spöken. Jag säger de finns inte. Ofta rycker han till sätter sig upp. Jag ligger bredvid honom i sängen. Ibland vänder han sig om tittar på mig måste se att det verkligen är du säger han. Han har svårt komma till ro ibland höjer jag rösten, han har asperger också, då tittar han på mig livrädd säger tyst viska annars kommer de. Vilka säger jag? Spökena. Jag har alltid avfärdat honom men ändå känt obehag. Saken är den jag är livrädd för sådant. Jag tror jag också kan va öppen men jag slår ihärdigt ifrån mig. Varför. Ikväll tog jag mod till mig frågadw ser du spöken. Ja sa han lugnt. Om du ser dem säg till dem gå iväg jag har inte tid. Han satte sig upp direkt och sa frasen tittade rakt fram Vad kan jag göra?

  • Svar på tråden ngn medial här? min son ser spöken
  • Bellamio

    Kanske ska testa att gå till bup, han mår kanske inte så bra om han är rädd och inbillar sig saker..

  • Rosa B
    Agdaa skrev 2014-03-05 15:39:27 följande:
    Man är inte psykiskt sjuk om man skulle vara medial!!
    Men det behöver inte vara så att TS son är medial. Han kanske faktiskt mår psykiskt dåligt (med tanke på att han har Aspergers och dessutom verkar otrygg) och därför inbillar sig eller till och med hittar på. 

    Det bästa är väl då att gå och prata med en psykolog (BUP) för att se om det blir bättre? Oavsett vilket tycker jag pojken ska gå till BUP för även om det skulle vara så att han ser spöken kanske han kan få hjälp därifrån genom att bli tryggare och hantera situationen. Vad vet jag, jag tror inte på sådant som att se andar och spöken, men jag vet dock att man kan prata med en psykolog även fast man inte är psykiskt sjuk. Notera det.
  • Agdaa

    Det finns många bevis för att människor och tom barn kan se andar och spöken. Notera det!!!

  • Rosa B
    Agdaa skrev 2014-03-09 16:35:28 följande:
    Det finns många bevis för att människor och tom barn kan se andar och spöken. Notera det!!!



    Bevis för att de kan se dem i sina hallucinationer tror jag absolut på. Men att de skulle existera utanför ens tankar tror jag inte på. Vilka slags bevis syftar du på? Att några personer påstår att de ser spöken och andar är inte vetenskapliga bevis. Folk kan ljuga/inbilla sig. Oavsett vilket är det inte det tråden handlar om så jag lämnar diskussionen nu.
  • Björn03

    Hej Malin,

    Som pappa och som medial sedan tonåren, så förstår jag din oro och även din sons oro. För det första - jag tror inte din son behöver gå till BUP som någon uttryckte, det kommer bara få honom att känna sig missförstådd och som att det är något fel på honom. Jag föreslår att du läser på mer, förstå vad medialitet hos barn innebär. Det kan vara skrämmande, men det är en gåva, utan tvekan. Och något han måste lära sig leva med. När du blir rädd då blir han också rädd, kan jag tänka mig. Finn forum för honom att prata med andra om det han upplever, andra som också upplever detsamma. Jag är vuxen, men har sett och ser andeväsen och s.k. spöken sedan tonåren, så jag förstår vad han går genom. Min son är 2.5 år och jag är ganska säker på att han samma seende som mig, har sett bevis på det hos honom. Slutligen, ett tips: ta kontakt med ett medium du litar på (det finns charlataner i branschen, så om du har en vän eller bekant som rekommenderar något bra medium, så pröva det, annars har jag förslag) och fråga vad du kan göra som mamma för att stötta din son, och för all del ta med din son och låt de prata tillsammans om din son har lust, så att han vet att han inte är ensam. Det finns många som honom. och en sista ting, att se spöken, ja, det kan vara lite obehagligt, men det är en väldigt liten del av gåvan, en helt fantastisk magisk värld är öppen för din son, en värld fylld av kärleksljus och andeväsen av den allra högsta kärlek och visdom. Din son har en viktig gåva att ge. Lycka till. Kram

Svar på tråden ngn medial här? min son ser spöken