• EnEnkelTulipan

skriv/datorbord i vardagsrummet. bu eller bä?

Som rubriken lyder, vad tycker ni om skrivbord/datorbord i vardagsrummet?

• Svar på tråden skriv/datorbord i vardagsrummet. bu eller bä?
  • Meebo

Det är väl inget med det?
    Finns ju hur många som helst som helt enkelt inte KAN ha datorn i ett eget rum eller i sovrummet och därför måste ha den i vardagsrummet.
    Jag själv till exempel har min dator i vardagsrummet och det har min mamma också.

• tulip79

Vardagsrummet är enda rummet vi får plats med ett skrivbord, så vår dator står där. Rummet är stort o vi tänkte skaffa ett skåp/hylla som rumsavdelare att skrivbordet bakom.

• Monchichier

Nej tack, inte i mitt hus.
    Vad du har i ditt vardagsrum struntar jag i. Byt ut soffan mot en hoppborg om du vill.

• Arbetsvegan

Jag tycker: APSKÖNT att ha ett eget datorrum. Solig

• La Lola

Verkligen skitfult om det inte göms i ett skåp.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • EnEnkelTulipan

För egen del behövs inte ens ett skrivbord, använder laptop och surfplatta :) sambon har en stationär dator på ett skrivbord i "det tredje rummet" men ev behöver det rummet göras om till barnrum längre fram (är gravid nu). Jag gillar inte skrivbord i vardagsrummet men föreslog det för att det är en lösning och sambon som använder skrivbordet var nästan mer anti att ha det där än mig. Kul att se vad andra tycker om det, om man nu tycker något alls i frågan :)

• tulip79

Jag hade föredragit ett eget datorrum men övriga rum i huset är ett barnrum samt vårt sovrum som nästan helt fylls upp av dubbelsängen. Om vi bygger ut huset (så barnen får varsitt rum) så bygger vi även ett datorrum!

• scaras

Fult är det men har man inte plats nån annanstan så har man inte. Hade så när jag bode i lhg. Funka fint, funktionalitet går före estetiken.. i de flesta fall.

• Marie0201

Jag har min stationära dator i hörnet (litet hörnskrivbord) av vardagsrummet, bor i en lite större etta.

Ja, det ser inte ett dugg bra ut, men jag har dessvärre inget val så länge jag bor där jag bor.  Drömmen hade givetvis varit att ha den i ett kontor/datorrum eller liknande. Har aldrig varit ett fan av bärbara datorer (som man kan gömma), så det får vara så här just nu.

Fördelen är väl att det går bra att ordna musik vid fester och så, bara höja ljudet på högtalarna, fixa en shyst spellista och stänga av skärmen. ;)

• Hen

Hos oss är det självvalt. Inte för att det är snyggt, för det är det inte. Men mer socialt.

• Meebo
    Hen skrev 2014-03-04 13:57:33 följande:
    Hos oss är det självvalt. Inte för att det är snyggt, för det är det inte. Men mer socialt.
    Exakt så är det för mig och min mamma Skrattande
    Vi sitter med våra 17" laptops på vardagsrumsbordet och har hur kul som helst tillsammans även om vi inte gör samma saker.
  • MallaL

Har laptop, skrivare och extern hårddisk på litet elegant skrivbord i vardagsrummet, ser alldeles utmärkt ut!

• EnEnkelTulipan

Jag tror min och kanske framförallt sambons "skräck" är att det ska se ut som en ungdomslägenhet :) inget illa menat mot er som har så, det går säkert att få det snyggt men någon kanske förstår hur jag menar. Ni som har snyggt får gärna visa bild om ni vill?

Svar på tråden skriv/datorbord i vardagsrummet. bu eller bä?