• Anonym (hemlängtan)

Längtar hem

Nu är det så här...bor med min sambo o 2 barn ca 50 mil ifrån mina föräldrar,mina syskon,vänner o övrig släkt. o nu har jag börjat längta hem...älskar min sambo men pallar inte längre...vill kunna gå hem till min mamma o syskon o ta en spontan fika eller bara prata. Men frågan e hur vi skulle göra med barnen...? jobbigt ju... Hur skulle ni ha gjort? Någon i typ samma sits eller har vart?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-04 09:27
    ville bara säga att han inte vill flytta...därför e det så jobbigt.

• Svar på tråden Längtar hem
  • Philippa

Kan ni inte kompromissa och flytta närmare då? Så ni har halva vägen var till släkt och vänner?

• BCH52

Ja, det är alltid svårt när man på grund av arbete, studier eller ny familj måste bo långt från sin ursprungsfamilj.

Men en del i att bli vuxen är att inse att de starkaste banden har man inte längre till sin ursprungsfamilj utan till sin egen familj. Man kan inte alltid få allt.

• Anonym (hemlängtan)
    Anonym (Que) skrev 2014-03-04 10:10:41 följande:
    Ska ni separera?
    nä men vill bara flytta hem...bott här nu i 12 år...
    Philippa skrev 2014-03-04 10:07:45 följande:
    Kan ni inte kompromissa och flytta närmare då? Så ni har halva vägen var till släkt och vänner?
    nä han vägrar flytta

• Anonym (Que)
    Anonym (hemlängtan) skrev 2014-03-04 12:52:59 följande:
    nä men vill bara flytta hem...bott här nu i 12 år...
    nä han vägrar flytta

Bli särbos? Barnen kan kanske bo kvar bland sina vänner och sitt vanliga liv.
  • Anonym (hemlängtan)
    Anonym (Que) skrev 2014-03-04 13:05:17 följande:
    Bli särbos? Barnen kan kanske bo kvar bland sina vänner och sitt vanliga liv.
    blir jobbigt att inte få träffa dom var dag...
  • Anonym (Que)
    Anonym (hemlängtan) skrev 2014-03-04 14:05:51 följande:
    blir jobbigt att inte få träffa dom var dag...
    Klar men jobbigt för de att inte träffa den andra föräldern och att tvingas byta hem om de skulle flytta med dig.
Svar på tråden Längtar hem