• Anonym (soontobe)

Vilka kläder som gravid?

Hej!

Jag undrar vad för sorts kläder ni hade som gravida. Alltså, om ni kunde ha mycket av det ni har i vanliga fall eller om ni köpte allt nytt?

Vad skulle ni rekomendera att köpa?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-04 09:52
    och varför jag la detta under relationsporblem är jue tt mysterium.. Vill vara anonym men tänkte inte helt klart där ;)

• Svar på tråden Vilka kläder som gravid?
  • Cenicienta

Jag är gravid i v 32 och har inte kunnat ha mina vanliga byxor sen v 15 ungefär. Så jag köpte två par mammabyxor och ett par vanliga tajts, jag har även köpt ett par mammatshirtar, varmare tröjor och koftor har jag haft mina vanliga. Men jag har haft lite tur för jag har köpt mina mammakläder på rea

• sasso78

Mammabyxor/jeans är att rekommendera som du kan dra upp över magen. Minst 2 par.
    Tunnare tröjor/t-shirtar behövs också , ett par, och kanske nån tunika. 
    Själv kunde jag ha rätt mycket av mina vanliga kläder förutom byxor då.

• La Lola

Köpte bara två par brallor o använde från v 20 nånting. Det var det enda som behövdes.
    Sen funkade mina vanliga kläder.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Lowika

Framförallt är det väl jeans jag har som är särskilda mammakläder. Sedan använder jag mycket av mina vanliga kläder, stickade klänningar t.ex.. Har också mammastrumpbyxor för jag tycker det är skönt att dra dem över magen. Men också några till "mammakläder" som jag hittat begagnat eller billigt på rea.

• La Lola
    Lowika skrev 2014-03-04 10:17:45 följande:
    Framförallt är det väl jeans jag har som är särskilda mammakläder. Sedan använder jag mycket av mina vanliga kläder, stickade klänningar t.ex.. Har också mammastrumpbyxor för jag tycker det är skönt att dra dem över magen. Men också några till "mammakläder" som jag hittat begagnat eller billigt på rea.
    Mammastrumpbyxor tyckte jag var vidriga. De satt ju så himla hårt tyckte jag.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (M)

Har precis köpt en gravid-bh. Typ sportbh. Cariwell
    Rekommenderar verkligen den om man har stor byst. Sitter som ett fluffigt litet moln runt kroppen och ger ändå stöd!
    Har svårt att ha bygelbh annars oxå då det trycker precis där man inte vill ha tryck när man har magkatarr. Så det är ett tips även för dem som inte är gravida :)

Jag har haft så jäkla svullen mage så jag körde på mina gamla gravidbrallor från v 5. Har köpt mammaleggings och magband till senare. Magbandet är bra för det kan man dra över magen och halva rumpan så kan man ha vissa av sina vanliga byxor uppknäppta under.

• Emmalinnéa

Jag har köpt 2 gravidleggings,3 gravid blusar,2 bhar och har 3 toppar sedan tidigare.
    När jag kommer upp i vecka 20 ska jag låna lite kläder utav min syster.

Ska även köpa ett par shorts då jag är höggravid i sommar.

Mina vanliga kläder skulle absolut inte fungera om jag inte vill töja sönder dom..

Går du över sommaren skulle jag rekommendera ett par tunna leggings,en klänning,flera linnen (då kan man köpa cubus baslinnen dom är väldig töjbara mjuka och billiga) Mjuka bhar är ju ett måste! 
    Sen ett par byxor, man kan använda sina vanliga koftor om man håller dom öppna eller bara knäpper en knapp.

• Mellanmjölkens land

Jag hade några t-shirtar, 2 par jeans och ett par tröjor. Utöver det hade jag några belly-bands som täckte magen när jag hade vanliga kläder. Köpte även nått par shorts och nån kjol med resår i midjan men som jag röknar med att kunna ha även i år.

Totalt 10-15 plagg som har räckt under 2 graviditeter

• Ann Cistrus

Om du är en storlek 36-38 och bor i Malmöområdet har jag ett gäng gravidjeans du kan få. Supersköna även när man är nyförlöst  

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (tunikor)

Jag köpte lite vanliga tunikor, långa stickade tröjor och korta klänningar (rak modell) en storlek större än min vanliga. De plaggen kunde jag ha länge. Perfekt att ha sen också när bebisen fötts.  

Mammatights och mammabyxor behövde jag från v15-20 ungefär (tidigare med trean). Mammastrumpbyxor, det finns de som är mjuka.

Svar på tråden Vilka kläder som gravid?