• Freya1

Roadtrip västkusten!

Nu behöver jag alla tips jag kan få på ställen man måste stanna på om man åker på roadtrip på västkusten, bor redan på västkusten (Marstand) men vill ha riktiga smultronställe , som bara är sjukt mysiga, även lite fest ställen går bra, mollösund och smögen är redan bestämt, så ös in med tips !!!:) tack tack!!!

• Svar på tråden Roadtrip västkusten!
  • Malima

En bit utanför Halmstad, upp mot Falkenberg finns ett glasställe med gudomligt god italiensk glass! De har bara öppet på sommaren. Det ligger mitt ute i " ingenstans" men är skyltat från landsvägen, den går in till vänster. Bättre beskrivning har jag nog dessvärre inte!

• sär skriven
    Malima skrev 2014-03-04 13:27:34 följande:
    En bit utanför Halmstad, upp mot Falkenberg finns ett glasställe med gudomligt god italiensk glass! De har bara öppet på sommaren. Det ligger mitt ute i " ingenstans" men är skyltat från landsvägen, den går in till vänster. Bättre beskrivning har jag nog dessvärre inte!

Riccardos menar du? De har en hemsida! www.riccardo.se/

Sen har ju SIA-glass i Slöinge fabriksförsäljning. Som hallänning blir man lite hemmablind på vilka pärlor vi har här egentligen. Man kan åka ut till Hallands väderö på sälsafari vet jag, där var vi någon gång när jag var liten. Har inte tagit oss dit med sonen ännu.

Båstad är fantastiskt vackert och där finns även norrvikens trädgårdar som är väl värt ett besök. www.norrvikenstradgardar.se/

Är man i Båstad under hantverksmässan lär även den vara värd ett besök.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Malima

Ja,Riccardos! Den glassen är så god att jag nästan skulle kunna åka från Stockholm för att äta den!;)

Svar på tråden Roadtrip västkusten!