• Anonym (Anonym)

    HJÄLP !! 2 Års klåda i underlivet och inget hjälper !! EJ SVAMP!

    Snälla snälla snälla kan någon hjälpa mig ! Går in i väggen snart ! Har precis fyllt 15 och har i 2 år haft jätteproblem med klåda i underlivet. Har behandlar för svamp men de är inte fallet . Varje gång jag försöker med nån salvbehandlig(vilket inte är ofta ) blir de alltid JÄTTE illa ... Jag har ingen könssjukdom, har bara luftiga bomullstrosor, aldrig trosor hemma , ofta mjukisbyxor (annars pösiga jeans, aldrig tajt) , sover utan trosor , tvättar Inte med tvål (tvättar endast med kallt vatten eller Baby olja ) , rakar inte , äter inget socker (väldigt väldigt lite i alla fall) , har vart på både ungdomsmotagningen , riktig gyn och hud läkare (inget hjälper), jag har ingen aning vad de kan vara. SNÄLLA VA SKA JAG GÖRA ?!? Om någon har liknande upplevelser säg va som fungerade för er ! Är desperat , måste vara hemma 1-2 dagar varje vecka från skolan för de är så illa !!! Snälla hjälp mig!!! //DESPERAT !!!

  • Svar på tråden HJÄLP !! 2 Års klåda i underlivet och inget hjälper !! EJ SVAMP!
  • Anonym (Torris)

    Låter jättejobbigt för dig!

    Har själv haft så i perioder och då har det hjälpt att tvätta/smörja med bra (ekologisk kallpressad) rapsolja eller bra olivolja vid varje dusch.

    Sen kan ju klåda sätta sig i huvudet så att säga... Klådan finns kvar långt efter man behandlat den men är bara psykisk.

    Har små barn och de ggr dom fått mask, löss etc har det kliat som bara den på mig trots att jag inte haft nåt.

  • Tomten

    Det jag vill veta är vad läkarna har sagt de tror att det rör sig om?

    Hur länge sen var det du var där? Gjorde man några undersökningar/tog några prover etc?

    När kliar det, hela tiden, vid vissa tillfällen och i så fall när? Rodnader, utslag etc?hur mår du i övrigt och hur mår din hudkostym i övrigt? Eksem som liten? Många frågor och många fler kommer det bli, men enklast är att du kollar med en läkare igen, här kan man varken säga bu eller bä enbart utifrån att du har klåda, man måste se och det är då smidigast med ett läkarbesök.

  • Anonym (LS)

    Det skulle kunna vara lichen sclerosis? Det kliar jättemycket och blir irriterat av tajta jeans och egentligen allt. I så fall finns det bleka fläckar på slemhinnan på de inre blygdläpparna.

    Jag höll på att bli galen av klåda och irritation. Det är en autoimmun sjukdom som behandlas med cortisonsalva. Det finns ovanliga sjukdomar, därför är det inte bra att råda till svampsalva så fort det kliar. Som vården gör per telefon utan att kolla.

    Sök upp gynekolog igen, eller hudläkare.

  • Fjärilslarv

    jag har haft återkommande svampinfektioner men har nu börjar med probiotika och då blev min muff glad.
    sen undrar jag om du kanske är torr? jag smörjer med olivolja morgon och kväll.

  • Anonym (Tjej 23)

    Jag hade problem ett tag med underlivet och var hos flera gynekologer alla sa olika. Jag hade sprickor och det var som en brännande känsla där nere. Till slut fick jag hjälp efter 1 år!! Detta låter kanske lite konstigt men att ta på dig själv 3 dagar i veckan och sen gå till Apoteket och köp ovesterin. Kräm mot torra slemhinnor. Funkade på mig och jag är idag bra ! :)

  • Anonym (sluta med)

    Sluta med gluten och socker och se om det ger med sig. Gluten är som gift för människokroppen

  • Anonym (Jobbigt)

    Usch, vad jobbigt för dig! Har du provat bedövningssalva? Typ Xylocain eller Embla? Kortsiktig lösning, men bättre än ingenting. Sök vård igen! Hoppas det löser sig.

  • No Name

    Har du varit till en läkare? Kan vara svamp trots salvor?? Jag tål inte salvorna utan behandlas med en tablett diflucan 50mg i 1 månad när jag har som värst ibland funkar det med en 2 dagars kur (1tab varannan dag 150mg )

  • Anonym (Tjej 23)

    hej! Testa ovesterin på apoteket , det är super ! lovar ! smörj morgon och kväll !

  • Anonym (eksem)

    Jag har haft klåda länge tills jag träffade en läkare som sa att det kunde vara eksem så jag testade med lite kortisonsalva och det hjälpte nästan direkt har varit klådfri sen 2 år tillbaka. ...

  • Mathildaaaaa

    Hej! Att läsa din tråd va som att jag själv skulle skrivit de, i mars 2012 fick jag min första svampinfekion, har längre inge svamp inga könsjukdomar inget som förklarar min klåda som varit nästan konstant i 3 års tid! Har du blivit hjälpt??? Tefat hundratals gynekologer..: tacksam för all hjälp!!!

Svar på tråden HJÄLP !! 2 Års klåda i underlivet och inget hjälper !! EJ SVAMP!