Chefen- sjukdomar dyker inte bara upp under natten...
Jobbar inom restaurangbranschen, fick igår liksom alla mina kollegor ett meddelande från våran chef angående sjukanmälningar. Jag vet inte hur det är med er men jag vill absolut inte bli serverad mat av en snorig människa som smittar eller sprider bakterier i min mat. Jobbar man inom restaurang och hanterar andra människors mat tycker jag att man hellre sjukanmäler sig en gång för mycket än en gång för lite, därför tog jag väldigt illa upp när detta meddelande skickades.... : "Om man vill ringa och sjukanmäla sig så måste man ringa dagen innan och sjukanmäla sig. För det finns ingen av alla som jobbar som svarar i telefonen före 11.00. Dessutom känner man redan kvällen innan om man är dålig eller inte, sjukdomar dyker inte bara upp under natten. Ringer man mot förmodan på morgon och sjukanmälr sig måste man ha en bra anledning eller så är det bara att komma till jobbet och jobba. Jag vill inte att gästerna eller vi medarbetare ska lida längre och det är därför jag skickar ut detta meddelande." Någon dag tidigare skickades detta meddelande "Är man sjuk så måste man sjukanmäla sig minst 3 tim innan, annars får man komma och jobba så får man lösa det på plats!! det gäller alla!! tack för mig!" Är det bara jag som överreagerar eller borde jag ta upp detta med min chef? Efter det här meddelandet vågar man ju knappt sjukanmäla sig, känner sig som en börda..