• Anonym (är det värt det?)

Träffat man med barn (på heltid) - jag utan barn

Jag har nyligen träffat en man som har sina barn på heltid. Jag lever ensam och har inga barn. Jag funderar nu om det är värt att satsa på honom och hans barn. Jag trivs med ett liv i frihet som jag har idag men samtidigt träffar jag sällan någon som jag gillar och fastnar för och denna man har fångat mitt intresse.

Undrar lite försiktigt om det är värt det att ge sig in i en sådan relation? Jag vill inte ha egna barn. Kanske det är värre att leva med andras barn när jag själv inte vill ha några egna?

Jag har träffat hans barn ( de är 4 och 5 år) och de är som barn är mest.  Men jag förstår ju de tar all hans tid och ingen tid lämnar över för honom och mig. Vet inte om det är värt det trots han är en man som har det där extra.

• Svar på tråden Träffat man med barn (på heltid) - jag utan barn
  • Anonym (Werton)

Ge det sex månader och är du nöjd efter det så ger du relationen sex månader till. Kommunikation är a och o i styvfamiljer. Du kan göra dig hörd men det kommer alltid något  i mellan. Du kommer att kunna komma och gå som du vill och är utan ansvar. Han däremot kommer kanske tycka att du äter kakan och vill ha den kvar.

Anonym (Werton) skrev 2014-03-04 19:43:51 följande:
    Ge det sex månader och är du nöjd efter det så ger du relationen sex månader till. Kommunikation är a och o i styvfamiljer. Du kan göra dig hörd men det kommer alltid något  i mellan. Du kommer att kunna komma och gå som du vill och är utan ansvar. Han däremot kommer kanske tycka att du äter kakan och vill ha den kvar.
    Han förväntar sig nog att jag ska ställa upp på barnen lika mycket som han. Jag vet inte ännu om jag vill det eller inte.
  • Anonym (Werton)

Postade för snabbt. Jag har levt vv och en bra relationen till exet. Själv har jag inga barn men jag hade aldrig kört en runda till i styvfamiljsracet : )

Man vet inte förrens i efterhand om det var värt resan-

• studentbruttan29

Hå hå ja ja..han kommer vilja att du tar över DET MESTA av ansvaret..så han kan få mer fritid och du mindre och på den tid han sedan har över kommer han vilja sitta vid datorn med mera. Sådan är mannen helt enkelt. 

Nä, träffa någon som har lika mycket fritid som du så ni kan resa med mera eller vad ni tycker om i livet.

Är du annars villig att vab:a, ta hand om sjuka barn, sällan få sovmorgon, passa barn när han jobbar eller gör saker utan er, att ta ekonomiskt ansvar över två barn??

• Anonym (Signelill)

Jag hade inte gjort det. Never. Hans barn kommer alltid komma före dig. Så är det bara.

• Anonym (nej)

Nej skulle jag vilja säga. MEN har han barnen på heltid får du mer att säga till om, om du vill, samt att man får en vardag. (har helgumgänge med makens barn, HELT värdelöst!) Men när du har känslan av att han hoppas på att du ska ta mammaansvaret så skulle jag backa och N O G A  tala om att DET kommer inte att ske om inte du själv känner för det efter ett tag.

Du och barnen måste få skapa er egen relation i er egen takt. Du måste få slippa ansvar om du inte vill ha det och du ska absolut inte tas för givet även om du tagit på dig ett visst ansvar. HAN är den huvudsakliga ansvarshavaren, inte du. Kan han inte hämta på dagis eller var de nu är så kan han inte förvänta sig att du ska kunna om du inte vill!

Sen måste du också tänka på att ni aldrig kommer få er tid som par,att i lugn och ro lära känna varandra som vuxna individer utan du kommer att få vänta på din tur. OM han är en vettig förälder kan hans barn vänta på sin tur och förstå att ibland måste de vuxna få vara i fred, det innebär inte mindre kärlek för barnen, men ofta är det så att en singelförälder inte riktigt kan se att alla andra inte har samma förtjusning i deras barn som de själva har.

• Anonym (Signelill)
    Anonym (är det värt det?) skrev 2014-03-04 19:46:29 följande:
    Han förväntar sig nog att jag ska ställa upp på barnen lika mycket som han. Jag vet inte ännu om jag vill det eller inte.
    Du skriver att han förväntar sig det, hur vet du det? Har ni pratat om det? Det här får mig att dra öronen åt mig.
  • Surrender4Me

Att du ens ställer frågan säger ju sitt.

Gör han en tjänst och lämna han och hans barn ifred.

Anonym (Signelill) skrev 2014-03-04 19:55:25 följande:
    Du skriver att han förväntar sig det, hur vet du det? Har ni pratat om det? Det här får mig att dra öronen åt mig.
    Han anser att i en familj gör man 50 - 50.
  • studentbruttan29
    Anonym (är det värt det?) skrev 2014-03-04 20:04:48 följande:
    Han anser att i en familj gör man 50 - 50.
    Jag lovar dig att det kommer bli 80-20. (du kommer förväntas ta 80 %, för att du är kvinna)
Svar på tråden Träffat man med barn (på heltid) - jag utan barn