• Anonym (ts)

Vad är skillnaden mellan philadelphiaost och creme fraiche?

Om jag ska laga t.ex. pastasås. Blir det samma smak och konsistens med de 2?

• Svar på tråden Vad är skillnaden mellan philadelphiaost och creme fraiche?
  • Anonym (nepps)

Nä, de har ju inte samma smak eller konsistens så hur skulle det kunna bli samma?

• Anonym (ts)

Kan man ha philadelphiaost i pastasås?

• Queenie70

Ja du kan ha philadelia i. Det blir gott, men mycket krämigare/ostigate än cremefresh.

• Anonym (ts)
    Queenie70 skrev 2014-03-04 21:29:33 följande:
    Ja du kan ha philadelia i. Det blir gott, men mycket krämigare/ostigate än cremefresh.
    låter ju bättre.
  • Queenie70
    Anonym (ts) skrev 2014-03-04 21:32:06 följande:
    låter ju bättre.

Beror ju på vad man gillar. Tog ost häromdagen då jag missat köpa cremefresh. Det blev mycket gott, men jag var tvungen att späda med lite mjölk eftersom det annars var svårt att få osten att smälta ned.
  • Anonym (ts)
    Queenie70 skrev 2014-03-04 21:40:49 följande:

Beror ju på vad man gillar. Tog ost häromdagen då jag missat köpa cremefresh. Det blev mycket gott, men jag var tvungen att späda med lite mjölk eftersom det annars var svårt att få osten att smälta ned.
    ska testa imorgon :)
  • Whitetrash86

Philadelphia är en ost, créme fraiche är grädde... Sen hur det passar eller blir tillsammans med pasta är ju helt upp till var och en.

• Anonym (ts)
    tycker créme fraiche är mer lik yoghurt än grädde?
  • Whitetrash86
    Anonym (ts) skrev 2014-03-04 23:08:32 följande:
    tycker créme fraiche är mer lik yoghurt än grädde?
    Det är franska för typ färsk grädde... sen tycker inte jag att philli är ost direkt men det ändrar ju inte på det. Flört
Svar på tråden Vad är skillnaden mellan philadelphiaost och creme fraiche?