• Anonym (Vera)

Har just tagit 25st artarax, vad ska jag göra?

Hej, vet inte vad jag ska göra. Tog just en karta artarax 10mg. Vet att det inte är dödligt, med största sanorlikhet är det inte äns farligt. Har problem med självskadebeteende och självmordstankar. Vården fungerar inte för mig. Har väntat två år på behandling och nu när jag har börjar är allt fel. Terapeuten är extremt regid, hon "tvingar" iväg mig efter 50min hur jag än mår. Behandlingen är nån sorts kbt och just nu kartläger vi vad jag behöver hjälp med. Spelar ingen roll vad jag känner eller vad jag behöver, under kartläggning så ska vi bara kartlägga. Det känns meningslöst att söka hjälp på den psykenhet jag går på. Det känns som de krossar mig. Jag vill inte leva längre men det spelar ingen roll om jag säger det till dem. De vill inte ge mig mera vård än en gång per vecka i ett år. Det känns meningslöst att åka till psykakuten. Där är det bara förvaring och de släpper/ slänger ut mig även om min kontakt med öppenpsyk inte fungerar. Det känns som om det räcker nu. Jag orkar inte mer och vården kommer inte hjälpa mig som jag behöver bli hjälpt. Vill bara ta alla tabletter jag har hemma.

• Svar på tråden Har just tagit 25st artarax, vad ska jag göra?
  • Anonym (...)

Atarax är anti-histaminer, dvs det är alltså allergimedicin vars biverkningar är att man blir dåsig/trött och därför skrivs de ut som lugnande.
    Du kommer nog sova gott om inte annat, ring sjukvårdsupplysningen om du är orolig och hör vad de säger att du bör göra. Att ta mer tabletter vore dumt, det är inte så kul att vakna på sjukhuset efter överdos, tro mig.

Vården försöker ju just nu komma fram till VAD det är för hjälp som du behöver för att vara som mest effektiva men tyvärr så går det inte på ett nafs, man får hålla ut ett tag tills man känner att det börjar hända någonting.

• Anonym (Vera)
    Anonym (...) skrev 2014-03-05 03:07:56 följande:
    Atarax är anti-histaminer, dvs det är alltså allergimedicin vars biverkningar är att man blir dåsig/trött och därför skrivs de ut som lugnande. Du kommer nog sova gott om inte annat, ring sjukvårdsupplysningen om du är orolig och hör vad de säger att du bör göra. Att ta mer tabletter vore dumt, det är inte så kul att vakna på sjukhuset efter överdos, tro mig. Vården försöker ju just nu komma fram till VAD det är för hjälp som du behöver för att vara som mest effektiva men tyvärr så går det inte på ett nafs, man får hålla ut ett tag tills man känner att det börjar hända någonting.

De försöker inte komma fram till vad jag behöver, de har redan bestämt sig att det är kbt, en gång per vecka, ett år eller mindre som gäller. Det passar dem bäst men det hjälper inte mig. Och jag har hållt ut i 3 år på den här mottagningen och ca 20 år inom psyk.
  • Anonym (Vera)

Jag skulle vilja ta starkare tabbletter men jag vågar inte. Är alldeles för feg för att ta vad som behövs men jag vill...

• Mnisa
    Anonym (Vera) skrev 2014-03-05 03:18:41 följande:
    Jag skulle vilja ta starkare tabbletter men jag vågar inte. Är alldeles för feg för att ta vad som behövs men jag vill...

Kan du inte åka till psykakuten en gång till?
  • Anonym (...)

Vad är syftet med att ta starkare tabletter? Det är bara dig och ditt liv du riskerar med att ta ett sådant beslut. Dör du inte så kommer du troligtvis måmycket dåligt, hamnar du på sjukhus kommer de antingen bara se till att du är vid liv innan de släpper dig eller så får du åka in på avdelning efteråt på LPT men det är också bara förvaring - bara det att då har du INGEN makt överhuvudtaget att bestämma vare sig om du får gå utomhus eller åka hem, det är det läkare som beslutar om och de får man knappt träffa inne på avdelning heller så det är ingen vård det handlar om därinne utan det är mest bara övervakning.

• Anonym (...)

Jag förstår att du just nu mår mycket dåligt men det jag menar är att egentligen är en överdos ingen lösning på dina problem.
    Hur länge har du gått i KBT? Det kan ta ett tag innan man märker resultat så ge inte upp bara för att du inte märker någon skillnad på en gång du har börjat behandlingen!

• asta66

Det går alltid att åka in så får du akut hjälp nu. Tror du behöver det.

• Anonym (P)

Har du skrivit trådar innan om att du tar mycket piller av andra slag också?

• Anonym (Smart)

Varför gjorde du det?

• Anonym (anna)

Vad du ska göra? Du ska sova! Det är det enda som kommer att hända. Kontakta en privat psykolog om du är missnöjd med den vård du får nu. Det är värt pengarna när det är din hälsa det handlar om.

Svar på tråden Har just tagit 25st artarax, vad ska jag göra?