• Cassanna

Cerazette-blödning????

Någon som har ätit cerazette o haft blödning länge?
    Jag fick min första mens 24-25 januari o den har hållt i sig sedan dess...Är detta normalt eller borde jag ringa till min bm som skrev ut cerazette?
    Det är inte mycket per dag men ändå såpass att man inte är speciellt sugen på att "mysa" med sambon...om ni förstår vad jag menar...

• Svar på tråden Cerazette-blödning????
  • Petra i Kattland

Jag hade småblödningar i 3 månader när jag åt Cerazette. Plus att jag tappade en massa hår. Så dom gav jag upp. Har du ätit dom länge? Man ska ju äta en "provperiod" innan man ger upp säger dom. Ring och fråga om du kan få byta annars.

• Cassanna

Hur länge är en provperiod? Jag har ätit en månad exakt idag...

• Little M

Jag hade inga blödningar alls när jag käkade de,och inte heller har jag fått tillbaka mensen sen jag sluta

• Petra i Kattland

Jag kommer inte ihåg hur lång provperioden är. Står det inget i förpackningen hur länge man kan ha biverkningar? Ring och prata med din bm annars. Inget kul att blöda hela tiden.

• Inez matte

Jag slutatde med Cerazette i måndags. De fungarade så länge jag ammade men sedan så var det inte så kul. Fick mens efter två veckor, blödde en vecka, uppehåll 10 dagar och sedan blödde jag i 17 dagar! Jag äter nu vanliga p-piller. För mig fungarade de inte alls efter att ha fungerat super i 9 månader.!

• Little Mama

För mig har det (förhoppningsvis) vänt nu.. Har ätit dem i 4 månader nu, och jag hade det struligt i början. Blödde varannan vecka i 4-5 dagar. Därefter hade jag uppehåll på två veckor sedan blödde jag i nio dagar.
    Nu har jag precis gått in i tredje veckan utan blödning.. hoppas det håller i sig (peppar peppar)

Tappar oxå JÄTTEMYCKET hår. Menar ni att det kan bero på tabletterna? Det visste jag inte.. Jag tappar så stora tussar till och från så jag tror att nu kommer jag få se en kal fläck på huvudet.

• Maddissen85

När jag åt cerazette så hade jag blödningar i tre veckor oxh icke blödning i 1 vecka.. Jag pratade med min Bm om detta och hon sa att det är jättevanligt att man blöder av dem.. Men de är de bästa minipillrerna på pappret..

Verkar inte vara nåt bra alternativ för dig..

• Nadjis

äter med cerazette och har gjort det i en månad. Har inte haft någon blödning alls, men aptiten har ökat rejält Tror prövotiden är 3 månader..

• Sille

Jag blödde också jättemycket och gav upp. När jag ringde tyckte de att jag blödde lite för mycket för att det skulle vara ett bra alternativ för mig, men jag blödde verkligen massor i flera dagar. Jag var helt blek och slut. Ring och hör med dom om det finns något annat alternativ.

• Sille

nadjis:

Vilken lång prövotid, då gav jag upp för lätt
    Jag hade aldrig orkat i tre månader.

• Nadjis

Ja det låter långt, men min bm sa att det tar tid för kroppen att ställa om sig..

• Deeva

Hjälp... är det någon som har någon positiv erfarenhet av Cerazette?
    Jag fick dem utskrivan av min BM igår och ska börja ta dem så fort nästa mens kommer. Men tokmycket blödningar och tappa en massa hår... det låter verkligen inte kul...

Fast alla reagerar ju olika på olika p-medel, så just därför skulle det vara intressant att höra någon som inte "snedtänt" på Cerazette. Så jag vågar testa dom

• Little Mama

Precis, alla reagerar olika..
    Jag åt p-piller innan och mådde pissdåligt och gick upp i vikt så ni skulle dåna.. så är alternativet att blöda ofta och tappa hår men må bra så tar jag nog blödningen... Än så länge iallafall

• finnnen84

jag åt dom innan jag blev gravid och det funkade super, hade inte en blödning på ett år, och inga andra biverkningar heller, men nu började jag igen för ca en och en halv månad sen och nu blöder jag massor, eller inte mycket men hela tiden, och (ursäkta) det är nog inte som blod heller utan röd gult slem...jätte äckligt..

• Lotten 66

Jag har bara positivt att säga om cerazette. Har nu ätit dom i tre år och det har fungerat jättebra från början. Mensen försvann direkt vilket jag inte är ett dugg ledsen för, ska ändå inte ha fler barn. Inga andra biverkningar har jag märkt av.

• annca

Ska *äntligen* få byta från Cerazette till något annat, glömt vad det heter, men det är vanliga p-piller iaf, inte minipiller.

Anledningen till att jag inte alls trivts med dom är att jag, som TS, haft jättelånga blödningar, då när de väl kommer, och det har man ju ingen som helst koll på när det kan vara. Att slippa blödningen helt, det var supeskönt, men just det här att inte ha någon som helst koll, det funkar inte för mig. Ätit Cerazett sedan efterkontrollen, dvs nästan ett år nu. När den här kartan är slut ska jag testa med en ny sort. Desolett, som jag hade i mer än 10 år innan graviditeten, trivdes jag superbra med, men bm vill inte skriva ut dem igen då de är ett av de märken som folk haft problem med.

• EeeeeeElina

Jag har ätit de i 7 månader och idag bestämde jag mig för att sluta. Går runt med konstant mensvärk i stort sett jämt, utan eller med mens. Och jag har blödningar (väldigt små tack o lov) varje vecka i stort sett. Kan ha tur och få det 3 veckor i rad o sen 1 vecka fri.

Alla har olika erfarenheter men min är fruktansvärd. Plus att min partner knappt kan röra mina bröst för dom är för ömma..

Svar på tråden Cerazette-blödning????