• Challenge

Nutrilett VLCD i 2 veckor - utmaning!

Hej!

Jag ska köra nutrilett shakes i 2 veckor, det blir runt 560 kcal/dag. Jag tänkte rapportera här varje dag för hur det fungerar och hur resultaten ser ut:) Någon som vill haka på? 

De här 2 veckorna ska fungera endast som kick-start, själva viktnedgången börjar väl egentligen först efter vlcd-dieten med bra kost och träning;) Så är helt medveten om att det blir hårt arbete efter det och i 2 veckor går man inte ner så jättemycket i fett.. 

Bakgrunden till detta är att jag under en sexmånadsperiod gått upp 4-5 kg pga stress och sorg i vardagen och vill inte att detta ska fortsätta! Vill vända innan det känns alltför jobbigt. Ska tilläggas att jag normalt har varit en aktiv person och tränat väldigt mycket, 5-6 ggr/veckan men det senaste tiden har det inte blivit så mycket av det. Att jag gått upp gör att jag inte riktigt känner mig bekväm och har absolut inga kläder som passar längre. Runt 5 kg låter kanske inte som så mycket men är bara 157 cm lång och all extra läggs i midjan, inte i rumpan, låren osv som det brukar hos kvinnor:) 

Så om någon är intressant att höra hur det går för mig så ska jag uppdatera denna tråd varje dag under 2-veckorsperioden^^

• Svar på tråden Nutrilett VLCD i 2 veckor - utmaning!
  • Belladonna1980

Kötta på:)) inne på min 8:e dag med Cambridge, gått ner 3.1 kg. Idag har jag gått powerwalk på 8 km👍👍. Tränar du ngt?

Svar på tråden Nutrilett VLCD i 2 veckor - utmaning!