• Anonym (Lättnad)

Fy f*n va skönt! Snart blir det bara vh!

Kaos med styvbarn. Jämt varit. Kaos på alla sätt. Ingen orkar mer. Jag, pappan, gemensamma barn. Snart blir det vh istället för vv. Sååååå enormt skönt! Det är ohållbart annars. Styvbarnet har aldrig velat vara här från början så jag slutade kämpa för att hen ska trivas för ett tag sen. Funkar ändå inte. Åh snart ser jag en ljus framtid där man slipper tassa på tå! Längtar!

• Svar på tråden Fy f*n va skönt! Snart blir det bara vh!
  • Anonym (grattis)

Kan bara gratulera, så skönt för dig (och er alla)!

• Anonym (Verkligen)
    Anonym (Usch) skrev 2014-03-05 19:16:24 följande:
    Stackars barn...

Håller med! Stackars, stackars barn!
  • Påven Johanna

Får hoppas att mamman inte känner samma sak då. 
    Sällar mig till dem som tycker det är tragisk läsning. Andra tråden jag läser ikväll om en förälder som överger sitt barn. 

• Anonym (herre gud!)

Jag träffade mitt ex när hennes lilla dotter var 2 månader gammal för hennes biologiska pappa fick kalla fötter o avsa sig allt ansvar. ville ej veta av henne. sen efter några år fick vi en gemensam tös o stora flickan har kallat mig för pappa sen hon kunde prata!jag älskar henne, kan ibland spy på henne. ( hon har blivit något äldre nu ) vi flyttade isär men de båda töserna bor hos mig på deltid ändå! ska berätta för henne när tiden e mogen för det men jag skiter inte i henne.. visst jag har inget ansvar jämt emot henne. jag får prioritera bort vissa saker i livet. men att vara egoistisk! nej fy fan! fattar faktiskt inte hur du tänker! men men! 

• Anonym (...)

Gud vad skönt! Blir avundsjuk! Och alla töntar som gnäller "stackars barn" kan dra dit solen inte skiner.. För det finns inget jävligare på jorden än vissa "bonusar"

• Anonym (Verkligen)
    Anonym (...) skrev 2014-03-05 20:01:05 följande:
    Gud vad skönt! Blir avundsjuk! Och alla töntar som gnäller "stackars barn" kan dra dit solen inte skiner.. För det finns inget jävligare på jorden än vissa "bonusar"

Jodå, det finns det.... Efterblivna bonusföräldrar som inte kan tänka längre än näsan räcker och inser att det kanske finns en bakomliggande anledning till att vissa barn är "jobbiga". Jag antar att din partner vet att du tycker att hans barn är en börda och att du vill slippa den/dem? Skaffa en partner utan barn nästa gång istället!
  • Anonym (agree!)
    Anonym (Verkligen) skrev 2014-03-05 20:11:46 följande:

Jodå, det finns det.... Efterblivna bonusföräldrar som inte kan tänka längre än näsan räcker och inser att det kanske finns en bakomliggande anledning till att vissa barn är "jobbiga". Jag antar att din partner vet att du tycker att hans barn är en börda och att du vill slippa den/dem? Skaffa en partner utan barn nästa gång istället!
    Ja, barn föds inte jobbiga, de blir jobbiga, men sen är det de vuxnas ansvar att barnet mår bra. Barn som mpr bra och känner sig trygga brukar bete sig ordentligt. Visst de flesta tonåringar går igenom en tonårsrevolt, men det är en övergående period.
  • Anonym (Lättnad)
    Anonym (grattis) skrev 2014-03-05 19:16:42 följande:

Kan bara gratulera, så skönt för dig (och er alla)!

Tack! Ska bli oerhört skönt att få känna sig hemma igen. Kunna röra sig fritt. Slippa att mina barn blir slagna på bekostnad av Hen. Det är bara inte värt att kämpa för nån som gör ens liv till ett helvete. Så stackars barn, nja, i alla fall inte Det barnet då. Usch.
Svar på tråden Fy f*n va skönt! Snart blir det bara vh!