• sedorika85

Kan man spy p.g.a halsbränna.

vaknade inatt och hade halsbränna för första gången i denna graviditet. är i v.20 nu. rejäl halsbränna och jag vaknar vid ett par tillfällen av halsbränna och samtidigt mår jag lite halvt illa. nu senast så gick jag upp drack mjölk och en kvart senare spyr jag.
    kan det vara så att jag spyr p.g.a halsbrännan, eller har ju halsbränna p.g.a att jag håller på att bli magsjuka.
    har en sambo som har fobi för magsjuka så vore bra och få lite svar om det kanske inte är ett! :)

• Svar på tråden Kan man spy p.g.a halsbränna.
  • linnn89

Hej. När jag var gravid spydde jag alltid pga av halsbränna. Min lösning då var Ramlösa en klunk hjälpte till att dämpa halsbränna o slippa spy. Jag spyr också när jag hostar mycket :) så var inte rädd det är inte magsjuka. Jag var sån från vecka 14- till slutet.

• jagVILL86

Jag spydde som en gris pga halsbrännan med första barnet, spydde så ofta att ett blodkärl gick sönder så jag spydde blod och fick åka in till akuten där läkarna ville sjukskriva mig pga halsbrännan.

• sedorika85

Vad lindrar halsbränna då? känner att den är på väg tillbaka nu. Det är bara så konstigt för i förra graviditeten så hade jag också massa halsbränna men aldrig att jag spydde av den!

• mammasmirakel

Det enda som hjälpt mot min halsbränna är gaviscon tuggtabletter.
    Lite äckliga att tugga men lindrar på minuten.
    Finns receptfritt på Apoteket och kan tas av gravida.

• linnn89

För mig funkade inte tabletterna så äckligt att jag spydde varje gång men oral är mycket bättre.. Eller en klunk Ramlösa ;)

• Hemligkvinna

absolut kan man göra det. Vad jag har hört så är en matsked det bästa mot halsbränna. Jag har dock inte testat då jag avskyr det.

Jag har stora problem med halsbränna och brukar oftast äta en halv smörgås utan något på innan jag går och lägger mig. Annars kommer halsbrännan så fort jag lagt mig ner. Ju torrare bröd desto bättre, så att all magsaft sugs upp och inte kommer upp i strupen.  Mjölk ska ju mer neutralisera magsyran, men jag tycker inte att det är lika effektivt som lite bröd.

Alla mediciner tycker jag verkar så dåligt. Efter att ha testat en massa olika mediciner och olika husknep hittade jag vad som fungerade för mig.

Jag får dock halsbränna, då jag dricker Coca cola.

Svar på tråden Kan man spy p.g.a halsbränna.