• Emelii

Magen syns inte :(

Va på ul i v 14, och allt såg jättebra ut. Är nu i v 15. Men har länge funderat på en sak...
    I drygt 3 veckor har jag kunnat känna den hårda kulan som växer ovanför blygdbenet, men BARA när jag ligger ned med raklånga ben. Syns inte alls när jag ställer mig upp. Och på kvällen syns det mindre än på morgonen , även om jag kissar på morgonen så syns det mer då. Alla andra jag läst om har tvärtom. Att det inte syns när dem ligger ned samt att det syns mer på kvällen :/
    Någon som har det likadant som mig? Eller vet vad som orsakar detta?
    Är smal och 1.60 lång..

Åh.. Längtar till andra kan se att jag är gravid!..

• Svar på tråden Magen syns inte :(
  • Furstinna

Var glad för det. Jag såg gravid ut först när jag var runt vecka 30. Blir betydligt lättare efter. Jag är 160 och är smal.

• Jacqueline

Jag kunde "dölja" min mage till runt vecka 21-22 och då väntar jag ändå tredje barnet.

Men jag själv tycker det började synas efter rutinultraljudet

• Angel00

Jag är lite större, men på mig syntes ingenting förrän efter v, 26 någonting. Jag kunde känna att magen blev hårdare innan dess, men nu i v29 då ser även andra att jag är gravid.

• Alla hemma

Jag har en bekant som inte ens såg gravid ut två månader innan hon skulle föda.

Själv har jag inte kunnat dölja magen från vecka 15 nån gång, så det är otroligt olika.

Allt har sina för- och nackdelar.

• Emelii

Ok :) men ingen som vet varför det bara syns på morgonen på mig ? Samt bara när jag ligger ned ? :p jag vet att det är normalt att magen kanske inte syns än så mycket. Så det är jag inte orolig över , mest att det är lustigt att min bara syns när jag ligger och på morgonen :p

• Jacqueline
    Emelii skrev 2014-03-06 09:13:49 följande:

Ok :) men ingen som vet varför det bara syns på morgonen på mig ? Samt bara när jag ligger ned ? :p jag vet att det är normalt att magen kanske inte syns än så mycket. Så det är jag inte orolig över , mest att det är lustigt att min bara syns när jag ligger och på morgonen :p

Urinblåsan trycker fram livmodern lite kanske är därför?
  • elyse

På mig syntes det inte heller i v 15. Först i v 16-17 började kulan synas. 

• Ljuvalivet

Är själv i v 14 med andra barnet och på

Mig syns det med när jag ligger ned pp morgonen men inte annars.

Förra graviditeten kom magen ordentligt så det syntes först runt v 25. Det är himla praktiskt när det tar lite tid.

• Flickan och kråkan

Låter väl helt normalt. Jag har inte tillbakalutad livmoder. Jag är 160 och väger 47 kg. Jag har tre barn. Att det syns först när man ligger när är väl ändå rätt självklart?

• F1990

Är snart i v 19 har inge mage alls. Är bara glad för det! Med mitt första barn väntade jag väldigt på att magen skulke komma.

• F1990

Jag är också ganska smal 170 ca 58 kg nu. (Gått upp 3 kg)

Svar på tråden Magen syns inte :(