Chrizzy81 skrev 2014-03-06 09:08:29 följande:
Hej!
Jag och min sambo funderar på att åka på en weekend i början av april (3 nätter). Vad tror ni om Istanbul? Någon som varit där och har tips på hotell? Vi funderar även på Palma eller kanske Malaga för att få lite mer värme? Vi vill dock inte att det ska vara för dyrt att gå ut och äta och liknanade. Vi vill gärna ha ett fint hotell. ALLA TIPS MOTTAGES TACKSAMT!!!!
Istanbul är en fantastisk stad; trevliga människor, väldigt god mat, bra uteliv och fantastiska sevärdheter (Hagia Sophia, Blå Moskéen, Bosporen, zoukerna). Asien och Europa i en och samma stad. Kan rekommendera att ni söker hotell i
Beyoğlu, ett kvarter där det rör sig (uteliv och shopping). Istanbul är en enormt stor stad och det finns massor att upptäcka.
Malaga bodde jag i i ett helt år men det var typ 18 år sedan nu. Efter det har jag bara stannat till som hastigast. Malaga är helt ok men staden är inte speciellt stor. så det beror ju på vad ni vill göra. På kultursidan finns det Picassomuseet (Picasso föddes i Malaga) och en vacker katedral bland annat. Malaga har även flera stränder om ni är intresserade av sol och bad. Det finns en hel del trevliga barer och maten är god om man väljer rätt restaurang.
Palma har jag ingen erfarenhet av men Mallorca i sig är ju väldigt vackert och rekommenderas.