• Webbredaktör

Brukar du skriva lappar i tvättstugan?

Handen på hjärtat: har du någonsin författat en lapp om att "din mamma inte jobbar

här!"?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du skriva lappar i tvättstugan?
  • kouki

Inte i tvättstugan, men däremot i trappen när det var några grannar som bestämde sig för älska så högt mitt i natten, att man trodde att de var i rummet varje gång... Sista droppen var natten innan en tenta. Kom på i efterhand att det kanske inte var det mest diskreta sättet att säga ifrån, men enligt BRF's ordf. så hade ingen klagat på den utan mest ansett den vara underhållande. Och grannarna lugnade ner sig efter det. Så måste säga att det var en rätt lyckad lapp.

• Fia 28

Nej, men jag har heller ingen tvättstuga och aldrig haft.

• Scratt

Ja, en gång.
    Varje gång jag hade bokat tvättstugan, så bokade jag även torktumlaren. (Separat bokning av någon konstig anledning) och under runt två månaders tid så var det någon dom varje gång under min bokning, använde torktumlaren till sin stora dunjacka. (Detta var mitt i sommaren).
    Alltså varje gång i två månader, och jag tvättade en gång i veckan...

I början så tog jag bara ut jackan ur tumlaren och lade in mina grejjer. Men tillslut fick jag nog och skrev en lapp. Den var inte varken arg eller otrevlig utan jag bara påpekade att det var min bokade tid och att jag skulle uppskatta om jag hade tillgång till maskinerna som jag bokat, eller något liknande.

När jag kom ner nästa gång låg alla mina kläder på golvet och det fanns en arg lapp till mig, full med könsord och andra fula saker om vad jag var och vad jag kunde göra med min tvätt

Efter det så gick den här personen in i tvättstugan och strök mina tider och skrev fula ord efter mina bokningar, detta höll på i månader, innan vi köpte tvättmaskin till lägenheten...

• viseversa

Ja EN gång. Dock en trevlig lapp till min granne som tagit fel på dag och "snott" min tid. Men han gjorde det inte med flit. Men påpekade det bara. Annars har vi haft tur med tvättstugor och grannar.

• molly50

Ett par gånger då man inte uppmärksammat trasiga maskiner.

Den ena gången var den en tvättmaskin vars tvättmedelsfack var trasigt och den andra gången torktumlaren som bara blåste kall luft och luktade bränt. (Inget jag ville torka min tvätt i)
    Jag ringde även hyresvärden då inget hände.
    Sedan hände det inget mer.

Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • SpanskaFlugan
    Scratt skrev 2014-03-06 09:47:06 följande:
    Ja, en gång.
    Varje gång jag hade bokat tvättstugan, så bokade jag även torktumlaren. (Separat bokning av någon konstig anledning) och under runt två månaders tid så var det någon dom varje gång under min bokning, använde torktumlaren till sin stora dunjacka. (Detta var mitt i sommaren).

I början så tog jag bara ut jackan ur tumlaren och lade in mina grejjer. Men tillslut fick jag nog och skrev en lapp. Den var inte varken arg eller otrevlig utan jag bara påpekade att det var min bokade tid och att jag skulle uppskatta om jag hade tillgång till maskinerna som jag bokat, eller något liknande.

När jag kom ner nästa gång låg alla mina kläder på golvet och det fanns en arg lapp till mig, full med könsord och andra fula saker om vad jag var och vad jag kunde göra med min tvätt

Efter det så gick den här personen in i tvättstugan och strök mina tider och skrev fula ord efter mina bokningar, detta höll på i månader, innan vi köpte tvättmaskin till lägenheten...
    Men jisses, verkar som personen i fråga hade rätt stora problem... Lite läskigt att man aldrig vet vem man har att göra med i anonyma hus. Det kan ju vara någon riktigt galning. 
  • SpanskaFlugan

Jag har skrivit några lappar. Mest när jag bodde i studentkorridor och en snubbe missbrukade den gemensamma tvättstugan. Den var inte låsbar så han bara förvarade sina kläder i tvättstugan. Det låg konstant drivor av hans rena och skitiga tvätt i tvättstugan i stora papperskassar. Tydligen tyckte han det var lättare att gå upp och ner i tvättstugan och hämta rena kläder än att ta upp allt på en gång... 

Sen skrev jag en härom veckan. En i huset had låtit sina kläder hänga kvar över natten i torkrummet och de hängde där även när min bokade tid började. Eftersom de inte satt på torken utan bara låtit dem hänga i ett rum med stängd dörr var det inte direkt torra.... Så jag hade inget annat val än att lägga alla deras fuktiga kläder i en hög på bänken och hänga upp mina egna. La en lapp på högen men när jag kom ner för att hämta mina kläder låg högen och lappen kvar. Så jag tog med mig lappen och mina kläder. Slöseri med lapp.... :) 

• molly50
    Scratt skrev 2014-03-06 09:47:06 följande:
    Ja, en gång.

Herregud! Anmälde du den personen? Det där är ju inte ok någonstans.
  • molly50
    SpanskaFlugan skrev 2014-03-06 10:18:19 följande:
    Jag har skrivit några lappar. Mest när jag bodde i studentkorridor och en snubbe missbrukade den gemensamma tvättstugan. Den var inte låsbar så han bara förvarade sina kläder i tvättstugan. Det låg konstant drivor av hans rena och skitiga tvätt i tvättstugan i stora papperskassar. Tydligen tyckte han det var lättare att gå upp och ner i tvättstugan och hämta rena kläder än att ta upp allt på en gång... 

Sen skrev jag en härom veckan. En i huset had låtit sina kläder hänga kvar över natten i torkrummet och de hängde där även när min bokade tid började. Eftersom de inte satt på torken utan bara låtit dem hänga i ett rum med stängd dörr var det inte direkt torra.... Så jag hade inget annat val än att lägga alla deras fuktiga kläder i en hög på bänken och hänga upp mina egna. La en lapp på högen men när jag kom ner för att hämta mina kläder låg högen och lappen kvar. Så jag tog med mig lappen och mina kläder. Slöseri med lapp.... :) 
    Det har hänt mig också att folk har lämnat tvätt kvar i torkrummet och låtit det hänga där även under andras tvättider.
    En gång hade någon hängt in en matta där utan att slå på torken. Och den hängde där ganska länge också,innan den försvann. Och frågan är om den ens var tvättad för det luktade inte direkt hallontårta i torkrummet.
    Jag hängde i alla fall inte in min tvätt där då.
  • Scratt

Haha ja det var ganska otäckt faktiskt... Bodde i ett område där nästan alla var i 80-års åldern, så det gjorde ju allt lite extra mystiskt.
    Men nej, jag anmälde det aldrig, men tyckte att det var jäkligt läskigt att gå till tvättstugan efter det

Svar på tråden Brukar du skriva lappar i tvättstugan?