• Anonym (Kläder)

kläder, borglig vigsel

Hej! Vad hade du som gifte dig borgligt på dig för något? Jag och min sambo ska i hemlighet gifta och med en kort ceremoni i kommunhuset. Det känns konstigt att klä sig i finkläder och sambon tycker inte att vi ska gifta oss i jeans. Vi ska bara ha med våra småbarn och sedan håller kommunen med två vittnen. (Är anonym då ingen ska veta att vi gift oss förrän vi sitter på andra sidan jorden)

• Svar på tråden kläder, borglig vigsel
  • HannaCecilia

Jag hade brudklänning och min man kostym.

Du kan ha precis vad du vill. Vill ni att det ska vara finare än jeans så varför inte en finare klänning / dräkt?

• nozpa

Dom jag känner som gift sig borgligt har varit väldigt finklädda. Tjejerna har haft allt från en vit klänning till en svart eller blommig.
    Männen kostym.

• Duckan

Känner bara två som gift sig borgerligt. Den ena valde en dräkt i orange siden och den andra en vit knälång brudklänning.

• aleakim

Maken hade finbyxor, skjorta och en stickad tröja. Jag hade en mörkrosa, knälång klänning från H&M. Strumpbyxor och låga klackar till det.

BF: 17 april 2014. Efterlängtade lilla grabb <3
  • Rockabilly65

I helgen när vi gifte oss hade jag en vit knälång 50-talsklänning med svart blommönster och en blå bolero, maken hade svarta jeans, vit skjorta och skinnväst. Han hade med sig en kavaj också ifall han kände för att ha den. 

• Anonym (Kläder)

Då blir det nog iallafall klänning för mig och skjorta för sambon. Tackar så jätte mycket för era svar! Inte lätt och veta hur man ska ha det ;)

• turbansmurfen

Tyrolerhatt och kilt ska jag ha på mig!

• Anonym (hm)

Mannen hade kostym o jag klänning till knäna...

• TigerLilySwe

Maken kavaj, skjorta och jag knälång mönstrad tunika/klänning med linnebyxor under och fin fin bukett!

• Lena

Maken hade frack och jag en gräddbakelseklänning. Vi gifte oss dock med familj och vänner närvarande

• Andrea85

Jag hade en knälång klänning, typ vanlig men ändå fin. Min man hade jeans och skjorta och sneakers.

• Anneli 87

Jag hade en mörkblå långklänning på mig med några fina smycken. Min syster fixade smink och hår. Min man hade mörkblå kostym med en fluga som matchade mina smycken :)

Mycket nöjd med vår outfit och jag kan använda klänningen igen om jag skulle vilja.

Grattis till stundande giftermål :D

• Anonym (Cecilia)

Min man hade kostym (skjorta, slips rubbet). Jag hade en silvrig 50-talsklänning och skor i samma stil. Bukett med rosor och ranunkler <3

Borgerlig vigsel behöver för övrigt inte vara så annorlunda än en kyrklig. Alla som gifter sig borgerligt går inte i jeans till rådhuset vilket många verkar tro. Jag har vänner som gift sig på slott, på stranden, i "kyrkliknande" miljöer men som valt bort den kyrkliga vigselakten. Utan de har fyllt en borgerlig vigselakt med läsning av texter samt gemensamma sånger så att det har blivit precis lika långt och "fylligt" som en vanlig vigselakt. Och de brudarna har haft vanliga bröllopsklänningar.

• alice85

Vi gifter oss borgerligt i sommar och jag ska ha en vit spetsklänning, knälång 50-talsmodell med vid kjol. Funderar även på en liten kort slöja...

Svar på tråden kläder, borglig vigsel