pojkväns bror dum mot min hund
Min pojkvän (25 år) har en lillebror som är ca 4 år. När han och föräldrarna är på besök hos oss så försöker han i smyg göra illa min hund. Han försöker nypa honom på känsliga ställen, klöser och försöker sparka han. Han har även satt foten mot hans huvud, hann dock stoppa innan något hände. Inget har hänt så att min hund har farit illa, ÄN! Men jag blir så jävla förbannad att jag kokar över snart!
Han hetsar även upp min hund (det är en 6 månaders valp), skriker och kastar runt saker. Det är väl självklart att hunden blir busig och vill leka. Detta resulterar i att min hund jagar brodern och han börjar grina och skrika. Hans föräldrar skäller på min hund och säger att jag måste lära upp honom. Men han beter sig inte så här mot barn som inte är fokuserad på honom. Utan om ett barn springer runt och skriker så lägger han knappt märke till det, men när han drar i öronen och kastar leksaker på honom så reagerat han ju GIVETVIS.
Jag är så arg att jag inte vill låta dom komma hit. Dom har ett fruktansvärt barn som ALDRIG lyssnar och alltid ska skrika och få som han vill. Varför ska JAG och min hund lida för deras skitunge? Jag har sagt åt barnet att sluta tusentals gånger men han bryr sig inte, föräldrarna bryr sig inte.. Jag orkar inte ha dom här
Vill tillägga att jag självklart stoppat barnet från att genomföra det jag sett han har i åtanke. Men nu börjar jag tänka på alla gånger dom varit hundvakt och jag inte varit där....
Det är en stor och otroligt snäll hund. Går bra ihop med andra djur, vuxna och barn. Men bara inte denna unge. Vad gör jag? Känns som jag sagt till så många gånger men föräldrarna bryr sig inte. Hur ska jag få min hund att isf totalt ignorera detta barn?