• EmmaLjung

pojkväns bror dum mot min hund

Min pojkvän (25 år) har en lillebror som är ca 4 år. När han och föräldrarna är på besök hos oss så försöker han i smyg göra illa min hund. Han försöker nypa honom på känsliga ställen, klöser och försöker sparka han. Han har även satt foten mot hans huvud, hann dock stoppa innan något hände. Inget har hänt så att min hund har farit illa, ÄN! Men jag blir så jävla förbannad att jag kokar över snart!
    Han hetsar även upp min hund (det är en 6 månaders valp), skriker och kastar runt saker. Det är väl självklart att hunden blir busig och vill leka. Detta resulterar i att min hund jagar brodern och han börjar grina och skrika. Hans föräldrar skäller på min hund och säger att jag måste lära upp honom. Men han beter sig inte så här mot barn som inte är fokuserad på honom. Utan om ett barn springer runt och skriker så lägger han knappt märke till det, men när han drar i öronen och kastar leksaker på honom så reagerat han ju GIVETVIS.

Jag är så arg att jag inte vill låta dom komma hit. Dom har ett fruktansvärt barn som ALDRIG lyssnar och alltid ska skrika och få som han vill. Varför ska JAG och min hund lida för deras skitunge? Jag har sagt åt barnet att sluta tusentals gånger men han bryr sig inte, föräldrarna bryr sig inte.. Jag orkar inte ha dom här

Vill tillägga att jag självklart stoppat barnet från att genomföra det jag sett han har i åtanke. Men nu börjar jag tänka på alla gånger dom varit hundvakt och jag inte varit där....

Det är en stor och otroligt snäll hund. Går bra ihop med andra djur, vuxna och barn. Men bara inte denna unge. Vad gör jag? Känns som jag sagt till så många gånger men föräldrarna bryr sig inte. Hur ska jag få min hund att isf totalt ignorera detta barn?

• Svar på tråden pojkväns bror dum mot min hund
  • Dexter dot com

Sluta använda dom som hundvakt och sluta ha hunden med när du träffar barnet eller sluta träffa barnet helt.

• WhiteOleander

Du ska inte lära din hund att acceptera tortyr. Förstår inte föräldrarna allvaret i situationen så måste du ta ditt ansvar som hundägare och beskydda djuret först och främst. Låt inte barnet träffa hunden och låt absolut inte familjen sitta hundvakt. Förstår inte hur du låtit det hända från början ens? Hunden kan inte försvara sig själv, det är upp till dig.

Förstår din pojkvän allvaret? Isåfall kanske han har enklare att nå fram till föräldrarna.

• fesun

Som redan skrivits, sluta ha de som hundvakt. Var tydlig med vilka regler som gäller i ditt hem, både inför barnet och föräldrarna. Kan de inte respektera dig, ditt hem, din hund och dina regler så har de inget hemma hos dig att göra.

• Lindsey Egot the only one

1 Skaffa inte hund om du måste ha hundvakt ofta. Och lämna definitivt inte bort hunden till en familj som har barn som slår hunden. Du kan få en hund som kan bli rädd för barn och gör tillslut utfall åt alla barn. Vår grannhus är en sådan hund.

2 Lär hunden att vara själv i ett rum när ni får hem folk/barn. Och lås så inte obehöriga kommer in i rummet. Detta för att skydda er hund men även för att slippa obehag om hunden skulle råka bita.

• EmmaLjung

Sen jag insåg vad brodern försökt med så har jag ju givetvis aldrig haft dem som hundvakt efter det. Men innan jag anade något så var han där ibland. Ångrar det djupt idag.

Jag gör verkligen allt jag kan för att min hund ska slippa detta barn, tar aldrig med honom dit längre. Problemet är när dom kommer oinbjudna hit. Jag gör ju självklart allt för att barnet inte ska lyckas med något och det har ibland slutat med att jag stänger in hunden i ett annat rum. Vilket jag tycker är gräsligt, det är mitt hus och min hund. Han ska inte behövas stängas in av någon anledning!

Nej föräldrarna förstår inte alls varför jag brusar upp. Dom fick reda på att jag inte ville vara nära barnet med hunden och måste missförstått eller något, för dom blev tydligen jättesura och tolkade det som att jag hatade dom. Min pojkvän blir arg men det känns som att han blundar för problemet

• EmmaLjung
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-06 16:08:20 följande:

1 Skaffa inte hund om du måste ha hundvakt ofta. Och lämna definitivt inte bort hunden till en familj som har barn som slår hunden. Du kan få en hund som kan bli rädd för barn och gör tillslut utfall åt alla barn. Vår grannhus är en sådan hund.

2 Lär hunden att vara själv i ett rum när ni får hem folk/barn. Och lås så inte obehöriga kommer in i rummet. Detta för att skydda er hund men även för att slippa obehag om hunden skulle råka bita.

Vi behöver inte hundvakt ofta, detta var under en kort period på ca 1 månad då min pojkvän fick lov att arbeta i en annan stad och det strulade på mitt jobb. Idag är det otroligt sällan vi har behov av hundvakt

Självklart kan han vara ensam i ett rum, men det är inte rättvist. Han är så snäll mot alla andra människor, stora som små. Men just detta barn tror jag att han blir för provocerad av. Han har ju självklart inte gjort illa barnet.
  • fesun
    EmmaLjung skrev 2014-03-06 16:12:16 följande:
    .....Men just detta barn tror jag att han blir för provocerad av. Han har ju självklart inte gjort illa barnet.

..än. Han har inte gjort illa barnet ÄN. Det kan ju vara värt att ta upp med dem också, att hundar faktiskt kan skada barn. Då kanske de tänker till lite...
  • EmmaLjung

Ja det har du verkligen rätt i. Vi ska själv ha barn också. Så det är otroligt viktigt att detta barn inte förstör honom psykiskt.

Detta är verkligen otroligt jobbigt, har svårt att tro att dom kommer ta detta på ett vuxet och bra sätt

• viseversa

Dom får inte komma på besök så länge ungen är elak. Det är hundens hem mer än ungens och är man ute snäll får man stanna hemma.

• EmmaLjung
    viseversa skrev 2014-03-06 16:57:59 följande:

Dom får inte komma på besök så länge ungen är elak. Det är hundens hem mer än ungens och är man ute snäll får man stanna hemma.

Har flera gånger sagt "om du inte är snäll mot hunden får du inte komma hit något mer" men föräldrarna backar aldrig upp mig.

Dom kommer alltid oinbjudna så är svårt att säga ifrån, då säger dom väl att dom aldrig mer ska komma och hälsa på.
Svar på tråden pojkväns bror dum mot min hund