• whitestar

Migrän?

Nu har sonen efter en aktiv vecka fått som han brukar få när det varit mycket.Ont i huvudet,speciellt på en punkt ovanför ena ögat.Jätteont så jag ger alvedon.Han spyr, en gång som han brukar,och huvudvärken lättar!Dock jättetrött så det går inte hålla han vaken fastän han inte hunnit äta middag.Nu sover han och kommer antingen sova hela natten och vakna pigg,eller bara 2 timmar och vakna pigg utan några symptom som helst!Det mest irriterande är att jag skulle behöva jobba imorrn men dom vägrar väl ta emot han när han spytt?Jag vet dock att han kommer vara pigg som en lärka imorrn(som vanligt)
    ÄR detta migrän?
    Vad skulle Ni gjort,lämnat på fritte imorrn och sagt att han haft migrän,absolut inte magsjuka?Eller vabbat(fastän ni vet att hen kommer vara pigg och frisk)?

• Svar på tråden Migrän?
  • Philippa

Låter som migrän. Det borde ni söka vård för, det finns bra mediciner sp han slipper kräkas.

Jag hade haft honom hemma.

• whitestar

Ja,mitt hjärta säger samma sak. Rent krasst behöver vi dock pengarna från jobbet mitt. Alternativet är att han får vara hos farmor,men då måste jag dit och lämna han ikväll och det känns inte lämpligt just nu,han har även redan sovit borta 2 nätter i rad,skulle isåfall bli en tredje natt.Men vet att han behöver lugn och ro just nu*suck*var meningen att han skulle få ha lite sportlov från skolan/fritte men det blev tvärtom,mer stress än lov*suck*

Philippa skrev 2014-03-06 16:27:07 följande:
    Låter som migrän. Det borde ni söka vård för, det finns bra mediciner sp han slipper kräkas.

Jag hade haft honom hemma.
  • whitestar

Det har löst sig,han har vaknat och ätit massa mat.pigg men lite ont i huvet fortfarande.Han ville gärna åka och sova hos sin farmor,jag ska stanna där tills han sover sen åker jag hem.Blir en lugn och stillsam miljö att vila upp sig i.Han var bjuden på 3 kalas i helgen+simskola men vi har bestämt att han får välja ett kalas och han valde det på lördagen.Passar bra då simskolan är söndag.Känns bra,mindre stressigt!

• whitestar

och ja,vi ska söka hjälp,fast han har inte jätteofta migrän.Var typ 1 år sen sist

• Hajpan

Min dotter hade problem med migrän ett tag. Hon blev helt utslagen och kräktes. Ordinerades diklofenak som i sin tur orsakade näsblod dagligen och ännu mer huvudvärk. Hon får ta ipren eller en ipren tillsammans med alvedon istället och så fort hon känner av det, inte när hon redan har migrän.

Svar på tråden Migrän?