• Curious

Hur länge anser ni att pojkar får följa med in i damernas omklädningsrum?

Ja som överskriften lyder. Hur gamla tycker ni att barn får vara för att få följa med föräldern in i det motsatta könets omklädningsrum? Jag kom att fundera över detta eftersom jag nyligen var i badhuset med min dotter och när vi stod där helt nakna i duschen så kommer det in en mamma med sina två pojkar varav den ena pojken är en av mina elever (jag är lärare). Pojken är 8 år och jag tyckte att det kändes väldigt obekvämt när han som min elev ser mig helt naken i duschen. Vad tycker ni? När går gränsen?

• Svar på tråden Hur länge anser ni att pojkar får följa med in i damernas omklädningsrum?
  • Bellamio

Haha ja jag håller med dig, känd nog lite konstigt när ens elev kommer in.
    Är man åtta tycker jag att man klarar sig själv!
    Upp till 5 år ca sen kan man nog klara det själv :)

• modsey

en 8 åring skulle jag inte låta gå själv på herrarnas utan då fick min nu stora son hänga på mig.
    Känns som barnets säkerhet är överordnad en pryd kvinnas känsla.....för hur i hela världen kan du känna dig obehaglig till mods av ett så litet pojkbarn ser dig naken men inte om ett flickbarn ser dig naken.

• Curious

Ja, jag ville bara sjunka genom marken just då, riktigt jobbigt blev det och jag kunde ju inte direkt springa därifrån heller. Jag vet ju att denna pojken klarar sig bra själv eftersom han gör det när vi är och simmar i skolan så jag kan nog tycka att han borde klara sig inne på herrarnas själv nu också.

• MammaTillNeoh

Det är en svår fråga det där, min pojk är snart 6 och jag skulle aldrig släppa iväg han någonstans själv sådär, men det kanske har lite att göra med hur moget och självständigt barnet är också.

• modsey
    Curious skrev 2014-03-06 19:38:48 följande:
    Ja, jag ville bara sjunka genom marken just då, riktigt jobbigt blev det och jag kunde ju inte direkt springa därifrån heller. Jag vet ju att denna pojken klarar sig bra själv eftersom han gör det när vi är och simmar i skolan så jag kan nog tycka att han borde klara sig inne på herrarnas själv nu också.
    känner du likadant om ett flickbarn som är din elev kommer in i omklädningsrummet??
  • muckel

Vad ni glömmer bort är hur förnedrande det är för pojken att gå runt naken bland alla fruntimmer.

• MrNjetski

Bättre mamman blir med pojken in på herrarnas.

• Lena

Om en tjejklasskompis oxå hade varit och badat hade hon antagligen tyckt det var obehagligt. Hennes rätt går först

• Curious
    modsey skrev 2014-03-06 19:35:06 följande:
    en 8 åring skulle jag inte låta gå själv på herrarnas utan då fick min nu stora son hänga på mig. Känns som barnets säkerhet är överordnad en pryd kvinnas känsla.....för hur i hela världen kan du känna dig obehaglig till mods av ett så litet pojkbarn ser dig naken men inte om ett flickbarn ser dig naken.

Jag kan inte säga att jag kände det som obehagligt men däremot blev det en väldigt obekväm situation. Jag upplever inte att han är ett litet barn i den bemärkelsen eftersom att jag känner honom mycket väl och vet hur pass mogen han är och vad han annars klarar av. Det är klart att det är skillnad på pojkar och flickor, det är därför det finns skilda omklädningrum.
  • Bellamio

När man är 8 år, är man inte liten! Okej kan hålla med om att alla barn är olika " mogna". Min son som är 3 är oerhört duktig. Är säker på att han hade klarat av det själv! Dock inget jag skulle tillåta. Men som sagt man märker ju själv om det tar lång tid inne på herrarnas? Man kan stå utanför och knacka ? Eller så kan väl pappan följa med om det är så hemskt?

Svar på tråden Hur länge anser ni att pojkar får följa med in i damernas omklädningsrum?