• MimmiLina

Hur förvarar ni era bindor och tamponger?

Har ni nån snygg lösning på dessa fula artiklar, eller slänger ni bara in dom i badrumsskåpet?

Har försökt komma på nåt snyggt, men har inte lyckats med nåt bättre än en stor svart necessär som jag förvarar lite diskret i städskåpet. Får inte plats med mensskydd i mitt badrumsskåp. Alltså liksom, 2 paket tamponger och 2 paket bindor, sen skulle man ju inte få plats med nåt mer liksom.

• Svar på tråden Hur förvarar ni era bindor och tamponger?
  • Justice

I en tom pepparkakslåda som jag dekorerat om.
    håller vatten ut och är diskret

• Andrundrun

Har inget badrumsskåp så mina ligger väldigt öppet och synligt.

• Trikarn

Mina ligger väldigt synligt....är juh inget att skämmas över + att det är lätt för besökande att komam åt om det skulle behövas =)

• MimmiLina

Nä, det är givetvis inget att skämmas för.
    Men det är ju inte så snitsigt hellre. Tycker jag. Personligen.

• Nyfiken gul

så här har jag gjort:

BINDOR: Använder jag aldrig själv men finns för gäster, har köpt en snygg stjärnformad korg med lock i något genomskinligt "gasvävs-tyg" från IKEA. Där har jag stoppat ner massa bindor i olika storlekar o varianter. Korgen är jättesnygg o står i en rottinghylla i vårt badrum tillsammans med en likadan korg med hårsnoddar i...

TAMPONGER: Tampoonger o trosskydd använder jag själv o tampongerna har jag hällt ut i en snygg flätad pilkorg ca 20x20 cm, trosskydden har jag ställt snyggt på ena kanten av korgen.
    Den står sen lite lagom diskret på botten av en liten rottinghylla som står på toaletten, har två likadana korgar i större format där jag har smink i en och tidningar i den andra.

• MimmiLina

Ni har alltså gäst-bindor?

Vad snällt!

• jojja

Jag har mina i en låda i badrumshyllan (vi har en billy-bokhylla som förvaring) när de inte används + som "lager". När det är dags för Stockholms blodbad tar jag fram min ask där jag har bindor (nästan ett paket går i) och tamponger. Har en oval ask från Ikea

Skäms absolut inte för grejjerna, men tycker det ser trevligare ut + att inte ungarna leker med tampongerna

• lasueca

Tampongerna har jag i en liten sammetspåse som hänger på kortsidan av en metallhylla jag har på toaletten.I höjd med toastolen
    Trosskydd o lite andra saker har jag i en korg på golvet under samma hylla..
    Jag har inte gästbindor....

• sweetheart med felicia

Oj då...mina ligger nog lite här och där tror jag....*skäms*
    Jag är för rörig för att ha det på en speciell plats.
    Kanske ska skärpa mig hihi...

• lasueca

På den andra toaletten har jag ob.na under bomullen ien burk...

Svar på tråden Hur förvarar ni era bindor och tamponger?